Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorAstar, Melek
dc.contributor.authorÖzer, Büşra
dc.date.accessioned2021-04-16T10:13:10Z
dc.date.available2021-04-16T10:13:10Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationÖZER, Büşra, Duygusal Yemenin Belirleyicileri Olarak Kişilik Özellikleri, Beden Algısı ve Tüketici Karar Verme Tarzlarının İncelenmesi , Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3289
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kişilik özellikleri, beden algısı ve tüketici karar verme tarzlarının, duygusal yemeye etkisinin ve bu değişkenler arasındaki ilişkinin incelenmesidir. Araştırmanın diğer bir amacı ise alan yazında duygusal yemeyi etkilediği belirtilen cinsiyet, yaş, eğitim durumu, sağlıklı beslenme durumu, kilo algısı ve kilo vermek için çaba harcama durumu gibi birtakım sosyo-demografik değişkenlerin seçilen örneklemde duygusal yemeye etkisini incelemektir. Çalışma grubu 408 bireyden oluşmaktadır. Uygulamada demografik bilgi formu, Türkçe Duygusal Yeme Ölçeği, Büyük Beş-50 Kişilik Testi, İki Boyutlu Beden İmgesi Ölçeği ve Tüketici Karar Verme Tarzları Envanteri kullanılmıştır. Katılımcıların duygusal yeme davranışlarının yordaması için yapılan çoklu doğrusal regresyon analizi sonucunda tüm grupta, sorumluluk, duygusal dengelilik, alışkanlık ve fiyat odaklılık duygusal yemenin yordayıcıları olarak bulunmuştur. Kullanılan ölçeklerin duygusal yeme ile ilişkisinin incelenmesi için yapılan korelasyon analizi sonucunda duygusal yeme, İki Boyutlu Beden İmgesi Ölçeği, Görünüm ve İşlevler alt boyutları ve Büyük Beş-50 Kişilik Testi Sorumluluk ve Duygusal Dengelilik alt boyutları ile negatif yönde ve düşük düzeyde, Tüketici Karar Verme Tarzları Envanteri Fiyat Odaklılık, Dikkatsizlik, Bilgi Karmaşası Yaşama, Alışkanlık ve Kararsızlık alt boyutu ile pozitif yönde ve düşük düzeyde istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the effects of personality, body image perception, consumer decision making styles on emotional eating and their relationship between each other. Another aim for this study is to examine the effect of some social-demographic variables such as gender, age, education status, status of healthy eating, weight perception and the efforts to lose weight on emotional eating in this sample. Method: The sample consisted of 408 people. The Demographic form, The Turkish Emotional Eating Questionnaire, Big Five Personality Test-50, The Two-factor Body Image Questionnaire and Consumer Decision Making Styles Questionnaire were the measurement tools. Results: The Multiple Linear Regression Analysis showed that the subscales of personality: Conscientiousness, Neuroticism; and the Consumer Decision Making Styles subscales: habits and price focused were predictors for emotional eating.As a result of the correlation analysis performed to examine the relationship between emotional eating and the scales used; emotional eating has a negative and low-level relationship with Two-Dimensional Body Image Scale, Appearance and Functions sub-dimensions and the Big Five-50 Personality Test subscales: Conscientiousness and Neuroticism. Consumer Decision Making Styles subscales: Price Focused, Carelessness, Informational Confusion, Habit and Indecisiveness shows a statistically significant relationship at a positive and low level with emotional eating.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDuygusal Yemeen_US
dc.subjectYeme Davranışıen_US
dc.subjectDuyguların İşlevlerien_US
dc.subjectKişilik Özelliklerien_US
dc.subjectBeden Algısıen_US
dc.subjectTüketici Tarzlarıen_US
dc.subjectEmotional Eatingen_US
dc.subjectEating Behavioren_US
dc.subjectEmotional Functionsen_US
dc.subjectPersonality Traitsen_US
dc.subjectBody Perceptionen_US
dc.subjectConsumer Stylesen_US
dc.titleDuygusal Yemenin Belirleyicileri Olarak Kişilik Özellikleri, Beden Algısı ve Tüketici Karar Verme Tarzlarının İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Examination of Personality Characteristics, Body Image and Consumer Decision Making Styles as Determiners of Emotional Eatingen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzer, Büşra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster