• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Sanat, Tasarım ve Mimarlık Fakültesi / Faculty of Arts, Design and Architecture
  • Mimarlık Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

The Use of Digital Fabrication as a Sketching Tool in The Architectural Design Process

Thumbnail

Göster/Aç

Konferans Öğesi (15.51Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2015

Yazar

Agirbas, Asli

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

AGIRBAS, Asli. "The Use of Digital Fabrication as a Sketching Tool in The Architectural Design Process". 33rd Annual Conference eCAADe, 2 (2015): 319-324.

Özet

Computer-aided manufacturing (CAM) technologies including computer numerically controlled (CNC) milling, laser cutting and 3D printing are becoming cheaper and globally more accessible. Accordingly, many design professionals, academics and students have been able to experience the benefits and challenges of using digital fabrication in their designs. The use of digital fabrication in the education of architecture students has become normal in many schools of architecture, and there is a growing demand for computer-aided manufacturing (CAM) logic and fabrication knowledge in student learning. Clearly, architecture students are acquiring material base-thinking, time management, production methods and various software skills through this digital fabrication. However, it appears to be the case that architecture students use digital fabrication mainly in the final stage of their design or in their finishing work. In this study, computer-aided manufacturing (CAM) technologies have been used as a sketch tool rather than simply for fabricating a final product in the architectural design process and the advantages of this educational practice are demonstrated.

Kaynak

33rd Annual Conference eCAADe

Cilt

2

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3438

Koleksiyonlar

  • Mimarlık Bölümü [152]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [756]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [661]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.