• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Fakülteler / Faculties
  • Eğitim Fakültesi / Faculty of Education
  • Temel Eğitim Bölümü
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Interactional Synchrony Between 3 Years Old Children and Their Mothers in Extended and Nuclear Families

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (1.335Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2020

Yazar

Seven, Serdal
Yeşilyurt, Ferahim
Seven, Zeynep Deniz

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

SEVEN, Serdal, Ferahim YEŞİLYURT & Zeynep Deniz SEVEN. "Interactional Synchrony Between 3 Years Old Children and Their Mothers in Extended and Nuclear Families". Early Child Development and Care (2020): 1-10.

Özet

The synchronization characteristics of mothers and their 3-year-old children living in large and nuclear family types were examined in a semi-structured play process. Grounded multi-case research was used. The participants of the study consisted of 12 mothers along with their 3- year-old children. Family type (extended and nuclear) and gender of the child were controlled for. Camera recordings of the mother–child couples during a 10-minute playtime were used as the main data for the study. Observation and interview techniques were used to describe the interactions of the group in depth. Results suggest that interactional synchrony behaviours are very limited in all mother–child couples in both extended and nuclear families although mothers from nuclear families showed slightly more positive attitudes towards their children. Stereotypical behaviour and traditional practices have an effect on the behaviour of mothers towards their children in the transition from extended family to nuclear family.

Kaynak

Early Child Development and Care

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3465

Koleksiyonlar

  • Eğitim Bilimleri Bölümü [88]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]
  • Temel Eğitim Bölümü [18]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [568]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.