Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorHatipoğlu, Zeynep
dc.contributor.authorAkduman, Gülbeniz
dc.contributor.authorDemir, Bülent
dc.date.accessioned2021-05-28T12:45:28Z
dc.date.available2021-05-28T12:45:28Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationHATİPOĞLU, Zeynep, Gülbeniz AKDUMAN & Bülent DEMİR. "Babacan Liderlik Tarzının Çalışan Görev Performansı ve Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisi". İşletme Araştırmaları Dergisi, 11.1 (2019): 279-292.en_US
dc.identifier.urihttps://www.isarder.org/2019/vol.11_issue.1_article23_full_text.pdf
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3571
dc.description.abstractAraştırmada, olasılığa dayalı olmayan ve herkesi örneğe dahil edilebilme imkanı sağladığı için çok yaygın kullanılan kolayda örnekleme yöntemi tercih edilmiştir. Kolayda örnekleme yöntemiyle çevrimiçi olarak ulaşılan ve farklı sektörlerde 200 çalışana uygulanan anket formlarının tamamı örnekleme dahil edilmiştir. Verilerin analizinde SPSS (Statistical Package Program for Social Science) 21.0 programı kullanılmıştır. Çarpıklık (Skewness) katsayısı ölçek puanlarının normallik sınaması için kullanılmıştır. Ölçek puanları normal dağılım gösterdiği için ölçek ve alt boyut puanlarının cinsiyet ve doğum tarihine (kuşak) göre karşılaştırılmasında bağımsız iki örneklem t testi; mevcut şirketteki çalışma süresine göre karşılaştırılmasında tek yönlü varyans analizi (ANOVA) kullanılmıştır. ANOVA testinde anlamlı farklılık görüldüğünde farkın hangi iki grup arasında olduğunu analiz etmek için LSD post hoc testi kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki ilişki analizi için Pearson korelasyon analizinden; babacan liderlik tarzının çalışan performansı ve duygusal bağlılık üzerindeki etkisini analiz etmek için regresyon analizi kullanılmıştır. Analizlerdeki güven aralığı %95’dir.en_US
dc.description.abstractIn the research, the sampling method which is not based on probability and which allows everyone to be included in the sample was preferred. All of the questionnaire forms, which were accessed online by a simple sampling method and applied to 200 employees in different sectors, were included in the sample. SPSS (Statistical Package Program for Social Science) 21.0 program was used to analyze the data. Skewness coefficient was used for the normality test of scale scores. As the scale scores were normal distribution, independent two sample t-test was used to compare the scale and sub-dimension scores according to gender and birth date (generation); One-way analysis of variance (ANOVA) was used to compare the time of study in the current company. In the ANOVA test, LSD post hoc test was used to analyze the difference between the two groups. Pearson correlation analysis for the relationship between variables; regression analysis was used to analyze the effect of paternalistic leadership style on employee performance and emotional commitment. The confidence interval in the analyzes was 95%. (P <0.05)en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherİsarderen_US
dc.relation.isversionof10.20491/isarder.2019.599en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBabacan Liderliken_US
dc.subjectGörev Performansıen_US
dc.subjectDuygusal Bağlılıken_US
dc.subjectPaternalistic Leadershipen_US
dc.subjectTask Performanceen_US
dc.subjectEmotional Commitmenten_US
dc.titleBabacan Liderlik Tarzının Çalışan Görev Performansı ve Duygusal Bağlılık Üzerindeki Etkisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Paternalistic Leadership Style on Employee Task Performance and Emotional Commitmenten_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalİşletme Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Meslek Yüksekokulu, Sivil Havacılık Kabin Hizmetleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-9437-610Xen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-3256-982Xen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-9451-1842en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage279en_US
dc.identifier.endpage292en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAkduman, Gülbeniz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster