dc.contributor.author | Bacanlı, Hasan | |
dc.contributor.author | Türk Kurtça, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-06-03T08:21:10Z | |
dc.date.available | 2021-06-03T08:21:10Z | |
dc.date.issued | 2020 | en_US |
dc.identifier.citation | BACANLI, Hasan & Tuğba TÜRK KURTÇA. "Eğitim Psikolojisi Açısından Merak: Genel Bir Değerlendirme". Hayef : Journal of Education, 17.1 (2020): 103-120. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hayefjournal.org/tr/egitim-psikolojisi-acisindan-merak-genel-bir-degerlendirme-13689 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3582 | |
dc.description.abstract | Merak insanın önemli özelliklerinden biridir. Onu harekete geçirir ve davranışlarını yönlendirir. Bu yüzden hem felsefeciler
hem de eğitimciler merak konusuna eğilmişlerdir. Literatür incelendiğinde merakla ilgili tanımların birbirlerine benzer
olduğu görülmektedir. Merak denildiği zaman yeni, belirsiz ve karmaşıklık terimlerinin yanı sıra ilgi, deneyim arama arzusu,
keşfetme de beraberinde gelmektedir. Bu çalışmanın amacı merak konusunda ortaya atılan kuramları ve ilgili kavramları
gözden geçirerek, merakın ölçülmesi çalışmalarını özetlemektir. Bu amaçla dürtü kuramı ve bilişsel yaklaşım özetlenmiş
ve değerlendirilmiştir. Ardından merakı ölçmek için geliştirilen ölçme araçları tanıtılmıştır. Merakı açıklamaya çalışan
kuramlar henüz tatmin edici bir noktaya gelememiş ise de, geliştirilmiş olan ölçekler merak konusunun önümüzdeki
zaman içinde araştırılmaya devam edeceğini göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Curiosity is one of the most significant features of human beings. It motivates individuals and directs their actions. That
is why philosophers and educators have addressed the subject of curiosity. In the literature, the definitions related to
curiosity are similar. The term curiosity evokes the terms novelty, uncertainty, and complexity as well as interest, desire
to seek new experiences, and exploration. This study aims to review the theories and related concepts of curiosity
and summarize the curiosity literature. For this purpose, drive theory and the cognitive approach are summarized and
evaluated. Next, measurement tools developed to measure curiosity are introduced. Although the theories that attempt
to explain curiosity remain unsatisfactory, the scales that have been developed demonstrate that the subject of curiosity
will continue to be scrutinized. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İstanbul University Cerrahpaşa | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.5152/hayef.2020.1923 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Belirsizlik | en_US |
dc.subject | Bilgi Arayışı | en_US |
dc.subject | Bilişsel Açıklık | en_US |
dc.subject | Merak | en_US |
dc.subject | Dürtüler | en_US |
dc.subject | Cognitive Gap | en_US |
dc.subject | Curiosity | en_US |
dc.subject | Drives | en_US |
dc.subject | Information Seeking | en_US |
dc.subject | Uncertainty | en_US |
dc.title | Eğitim Psikolojisi Açısından Merak: Genel Bir Değerlendirme | en_US |
dc.title.alternative | Curiosity From the Perspective of Educational Psychology: A General Review | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Hayef : Journal of Education | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-2125-0856 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-4361-3769 | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 103 | en_US |
dc.identifier.endpage | 120 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Bacanlı, Hasan | |