Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorArslan, Serhat
dc.contributor.authorYeşilyurt, Ferahim
dc.date.accessioned2021-06-07T12:16:52Z
dc.date.available2021-06-07T12:16:52Z
dc.date.issued2019en_US
dc.identifier.citationARSLAN, Serhat & Ferahim YEŞİLYURT. "Ergenlerin Sanal Zorbalık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesi". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 11.18 (2019): 27-42.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/download/article-file/684851
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3586
dc.description.abstractBu araştırmada ergenlerin sanal zorbalık düzeyleri açısından cinsiyet, sınıf, anne baba tutumu ve aile gelir düzeyi değişkenlerine göre farklılıklar olup olmadığının incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında, Ayazağa Anadolu İmam Hatip Lisesi (İstanbul / Sarıyer), Hendek Anadolu Lisesi (Sakarya / Hendek), Bursa Atatürk Anadolu Lisesi (Bursa / Osman-gazi) okulları içerisinde 9.sınıf,10.sınıf,11. Sınıf ve 12. Sınıflarında yer alan 326 kız, 393 erkek olmak üzere toplamda 719 öğrenciden oluşmaktadır. Sanal zorbalık değişkeni için normallik testi Kolmogrov Smirnov testi ile kontrol edilmiştir. Bağımsız iki grup karşılaştırılmalarında sayısal değişkenlerin nor-mal dağılım göstermediği durumlarda Mann Whitney U-Testi kullanılmıştır. Bağımsız ikiden fazla grup için sayısal değişkenlerin normal dağılım gösterdiği durumlarda Kruskal-Wallis testi kullanılmış-tır. İstatistiksel analizler SPSS programı ile yapılmış ve istatistik analizlerde anlamlılık düzeyi 0.05 (p-value) olarak dikkate alınmıştır. Araştırmada sanal zorbalık düzeyi açısından cinsiyete göre gruplar arasında kız öğrencilerin lehine istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık saptanmıştır. Ayrıca, aile tu-tumları düzeyi sanal zorbalık açısından farklılık göstermektedir. Aile tutumu düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılığın Baskıcı -Koruyucu aile tutumu ile Baskıcı - Demokratik aile tutumları arasında ol-duğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, ergenlerin sanal zorbalık ölçeğinden almış oldukları puanların, aile gelir düzeyi değişkenine göre anlamlı farklılığın yüksek gelir düzeyine sahip aileye sahip ergenler ile -orta gelir düzeyine sahip ergenlerin aileleri arasında olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ergenlerin sanal zorbalık ölçeğinden almış oldukları puanların, sınıf düzeyi değişkenine göre anlamlı bir şekilde farklıla-şıp farklılaşmadığını belirlemek üzere yapılan analiz sonucunda, gruplar arasında istatistiksel açıdan anlamlı bir farklılık saptanmamıştır. Bulgular kavramlarla ilgili alan yazınında edinilen bilgiler ışı-ğında tartışılmıştır ve bulguların ileride bu alanda yapılacak olan çalışmalara ışık tutacak nitelikte ol-duğu düşünülmektedir.en_US
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to examine the levels of cyber bullying of adolescents and to find out whether there are any differences in terms of gender, class, parental attitude and family income level. Study group comprise of 719 high school students (450 females, 197 males). The Kolmogorov Smirnov test was used to test the normality of the variables for virtual bullying. The Mann Whitney U-test was used to compare the two independent groups in cases where the numerical variables were not normality dist-ribute. Kruskal-Wallis test was used in cases where numerical variables were normally distributed for more than two independent groups. Statistical analysis was performed using SPSS program and statis-tical analysis was taken into consideration as p-value. In this study, there was a statistically significant difference between the groups in terms of the level of cyber bullying in favor of female students in terms of gender. In addition, values in terms of family attitudes differ in terms of cyber bullying. It was conc-luded that significant differences were found between repressive and protective family attitudes and repressive and democratic family attitudes according to the family attitude level variables. In addition, it was concluded that adolescents' scores from the cyber bullying scale were significantly different from those of families with high income levels and families with middle income. As a result of the analysis conducted to determine whether the scores of adolescents obtained from the cyber bullying scale differed significantly by the class level variable, no statistically significant difference was found between the groups. The findings are discussed in the light of the information obtained in the literature about the concepts and it is thought to shed light on the works to be done in this field in the future.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherOPUSen_US
dc.relation.isversionof10.26466/opus.515067en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSanal Zorbalıken_US
dc.subjectZorbalıken_US
dc.subjectErgenliken_US
dc.subjectCyber Bullyingen_US
dc.subjectBullyingen_US
dc.subjectAdolescentsen_US
dc.titleErgenlerin Sanal Zorbalık Düzeylerinin Bazı Değişkenler Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamination of The Levels of Cyber Bullying of Adolescents in Terms of Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalUluslararası Toplum Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-4422-8421en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-2490-2685en_US
dc.identifier.volume11en_US
dc.identifier.issue18en_US
dc.identifier.startpage27en_US
dc.identifier.endpage42en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYeşilyurt, Ferahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster