Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorBuldur, Aycan
dc.contributor.authorAlisinanoğlu, Fatma
dc.date.accessioned2021-06-14T10:04:59Z
dc.date.available2021-06-14T10:04:59Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationBULDUR, Aycan & Fatma ALİSİNANOĞLU. "Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Öz- Yeterlikleri İle Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 20.2 (2020): 960-974.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/aibuefd/issue/53205/578007
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3618
dc.description.abstractBu araştırmada okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlik düzeyleri ve başarı amaç oryantasyonları arasındaki ilişkinin incelenmesi ve başarı amaç oryantasyonlarının cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre farklılaşıp farklılaşmadığının belirlenmesi amaçlanmıştır. İlişkisel tarama modelinin esas alındığı çalışma 412 okul öncesi öğretmen adayı ile yürütülmüştür. Araştırmada veri toplama aracı olarak “Okul Öncesinde Fen Eğitimine Yönelik Öz-yeterlik Ölçeği” ve "Başarı Amaç Oryantasyonları Ölçeği" kullanılmıştır. Araştırmada elde edilen verilerin analizinde korelasyon analizi, ilişkisiz örneklemler için t-testi ve tek yönlü varyans analizi (ANOVA) teknikleri kullanılmıştır. Araştırmaya katılan okul öncesi öğretmen adaylarının fen eğitimine yönelik öz-yeterlikleri ile öğrenme amaç oryantasyonunu tercih etme düzeyleri arasında pozitif ve orta düzeyde bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Performans-yaklaşma ve performans-kaçınma amaç oryantasyonunu tercih etme düzeyleri ile fen eğitimine yönelik öz-yeterlikleri arasında ise pozitif ve düşük düzeyde ilişkiler olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca katılımcıların benimsedikleri başarı amaç oryantasyonlarının sınıf düzeyine göre anlamlı olarak farklılaşmadığı tespit edilmiştir. Cinsiyet açısından ise sadece öğrenme amaç oryantasyonunda erkek öğrenciler lehine anlamlı bir farklılık olduğu tespit edilmiştir.en_US
dc.description.abstractThis study aimed to examine the relationship between pre-school pre-service teachers' self-efficacy levels towards science education and achievement goal orientations and to determine whether the achievement goal orientations differ according to gender and grade levels. The study has employed survey model and was conducted with 412 pre-school pre-service teachers. "Self-efficacy Scale for Pre-School Science Education” and "Achievement Goal Orientation Scale" were used as data collection tools. Correlation analysis, t-test for independent samples and one-way analysis of variance (ANOVA) techniques were used to analyze the data obtained in the study. It has been determined that there is a positive and moderate relationship between pre- service teachers' self-efficacy towards science education and their level of adoption of learning goal orientation. It was found that there are positive and weak relationships between performance-approach and performance-avoidance goal orientation adoption levels and self-efficacy towards science education. In addition, it was determined that the achievement goal orientations adopted by the participants did not differ significantly according to the grade level. In terms of gender, it was determined that there was a significant difference only in terms of learning goal orientation, in favor of male students.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2020..-578007en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectÖz-Yeterliken_US
dc.subjectBaşarı Amaç Oryantasyonen_US
dc.subjectFen Eğitimien_US
dc.subjectÖğretmen Adayıen_US
dc.subjectPre-School Educationen_US
dc.subjectSelf-Efficacyen_US
dc.subjectAchievement Goal Orientationen_US
dc.subjectScience Educationen_US
dc.subjectPre-Service Teacheren_US
dc.titleOkul Öncesi Öğretmen Adaylarının Fen Eğitimine Yönelik Öz- Yeterlikleri İle Başarı Amaç Oryantasyonları Arasındaki İlişkinin Bazı Değişkenlere Göre İncelenmesien_US
dc.title.alternativeInvestigatıon of The Relationship Between The Pre-School Teacher Candidates' Self-Efficacy Toward Science Education and Achievement Goal Orientations Between Some Variablesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Temel Eğitim Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-7040-3284en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-9177-7151en_US
dc.identifier.volume20en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage960en_US
dc.identifier.endpage974en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAlisinanoğlu, Fatma


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster