dc.contributor.author | Gözler, Alpaslan | |
dc.contributor.author | Bozgeyikli, Hasan | |
dc.contributor.author | Avcı, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-06-15T11:15:48Z | |
dc.date.available | 2021-06-15T11:15:48Z | |
dc.date.issued | 2017 | en_US |
dc.identifier.citation | GÖZLER, Alpaslan, Hasan BOZGEYİKLİ & Ahmet AVCI. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Başarı Yönelimleri İle Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17.1 (2017): 189-211. | en_US |
dc.identifier.uri | https://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJMU5UTXlNZz09/sinif-ogretmeni-adaylarinin-basari-yonelimleri-ile-mesleki-kaygi-duzeylerinin-incelenmesi | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3632 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının başarı yönelimleri ve mesleki kaygı düzeylerinin
cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmek ve başarı yöneliminin mesleki kaygıyı yordayıp
yordamadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Erciyes ve Cumhuriyet üniversiteleri
Eğitim Fakülteleri Sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim gören ve basit tesadüfi eleman
örnekleme yöntemiyle seçilen (%% 26,2’si erkek; %% 73,8’i kadın ) 321 öğrenci oluşturmaktadır.
Araştırmada öğrencilerin başarı yönelimleri “2x2 Başarı yönelimleri ölçeği ile mesleki kaygı
düzeyleri 8 alt boyutlu “Mesleki Kaygı Ölçeği” ile ölçülmüştür. Araştırmada ayrıca kişisel bilgi
formu kullanılmıştır. Veriler çözümlenirken, t testi, f testi, Pearson korelasyon tekniği ve çoklu
doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları başarı yönelimi ve mesleki kaygı
açısından cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre bazı boyutlarda anlamlı bir farkın olduğunu ayrıca
başarı yöneliminin mesleki kaygının önemli bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Bu araştırmanın
sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler
sunulmuştur. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine prospective classroom teachers' success orientations and
occupational anxiety levels in terms of gender and class level and to determine whether success
orientation predicts occupational anxiety. The study group of the research consisted of 321 students
(26.2% male, 73.8% female) who were studying in Classroom teaching programs of Education
Faculties in Erciyes and Cumhuriyet Universities and were selected by simple random employee
sampling method. In the research, while students' success orientations were measured by “2x2
Success Orientation scale", their occupational anxiety levels were measured by "Occupational
Anxiety Scale" with 8 sub-dimensions. Personal information form was also used in the research. ttest,
f-test, Pearson correlation technique and multiple linear regression analysis techniques were
used while analyzing the data. The results of the research showed that there is a significant
difference in some dimensions in terms of success orientation and occupational anxiety according
to gender and class levels, and that success orientation is an important predictor of occupational
anxiety. The results of this research were discussed within the framework of the relevant literature
and suggestions for future researches were offered. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Abant İzzet Baysal Üniversitesi | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304629 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Sınıf Öğretmeni Adayları | en_US |
dc.subject | Başarı Yönelimi | en_US |
dc.subject | Mesleki Kaygı | en_US |
dc.subject | Cinsiyet | en_US |
dc.subject | Prospective Classroom Teachers | en_US |
dc.subject | Success Orientation | en_US |
dc.subject | Occupational Anxiety | en_US |
dc.subject | Gender | en_US |
dc.title | Sınıf Öğretmeni Adaylarının Başarı Yönelimleri İle Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | The Opinions of the Prospective Teachers Taking Pedagogical Formation Education on Critical Pedagogy | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.identifier.volume | 17 | en_US |
dc.identifier.issue | 1 | en_US |
dc.identifier.startpage | 189 | en_US |
dc.identifier.endpage | 211 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Avcı, Ahmet | |