Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorGözler, Alpaslan
dc.contributor.authorBozgeyikli, Hasan
dc.contributor.authorAvcı, Ahmet
dc.date.accessioned2021-06-15T11:15:48Z
dc.date.available2021-06-15T11:15:48Z
dc.date.issued2017en_US
dc.identifier.citationGÖZLER, Alpaslan, Hasan BOZGEYİKLİ & Ahmet AVCI. "Sınıf Öğretmeni Adaylarının Başarı Yönelimleri İle Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesi". Abant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisi, 17.1 (2017): 189-211.en_US
dc.identifier.urihttps://app.trdizin.gov.tr/makale/TWpJMU5UTXlNZz09/sinif-ogretmeni-adaylarinin-basari-yonelimleri-ile-mesleki-kaygi-duzeylerinin-incelenmesi
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3632
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı sınıf öğretmeni adaylarının başarı yönelimleri ve mesleki kaygı düzeylerinin cinsiyet ve sınıf düzeyi açısından incelenmek ve başarı yöneliminin mesleki kaygıyı yordayıp yordamadığını belirlemektir. Araştırmanın çalışma grubunu Erciyes ve Cumhuriyet üniversiteleri Eğitim Fakülteleri Sınıf öğretmenliği programlarında öğrenim gören ve basit tesadüfi eleman örnekleme yöntemiyle seçilen (%% 26,2’si erkek; %% 73,8’i kadın ) 321 öğrenci oluşturmaktadır. Araştırmada öğrencilerin başarı yönelimleri “2x2 Başarı yönelimleri ölçeği ile mesleki kaygı düzeyleri 8 alt boyutlu “Mesleki Kaygı Ölçeği” ile ölçülmüştür. Araştırmada ayrıca kişisel bilgi formu kullanılmıştır. Veriler çözümlenirken, t testi, f testi, Pearson korelasyon tekniği ve çoklu doğrusal regresyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçları başarı yönelimi ve mesleki kaygı açısından cinsiyet ve sınıf düzeylerine göre bazı boyutlarda anlamlı bir farkın olduğunu ayrıca başarı yöneliminin mesleki kaygının önemli bir yordayıcısı olduğunu göstermiştir. Bu araştırmanın sonuçları ilgili literatür çerçevesinde tartışılmış ve gelecek araştırmalara yönelik öneriler sunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine prospective classroom teachers' success orientations and occupational anxiety levels in terms of gender and class level and to determine whether success orientation predicts occupational anxiety. The study group of the research consisted of 321 students (26.2% male, 73.8% female) who were studying in Classroom teaching programs of Education Faculties in Erciyes and Cumhuriyet Universities and were selected by simple random employee sampling method. In the research, while students' success orientations were measured by “2x2 Success Orientation scale", their occupational anxiety levels were measured by "Occupational Anxiety Scale" with 8 sub-dimensions. Personal information form was also used in the research. ttest, f-test, Pearson correlation technique and multiple linear regression analysis techniques were used while analyzing the data. The results of the research showed that there is a significant difference in some dimensions in terms of success orientation and occupational anxiety according to gender and class levels, and that success orientation is an important predictor of occupational anxiety. The results of this research were discussed within the framework of the relevant literature and suggestions for future researches were offered.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAbant İzzet Baysal Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.17240/aibuefd.2017.17.28551-304629en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSınıf Öğretmeni Adaylarıen_US
dc.subjectBaşarı Yönelimien_US
dc.subjectMesleki Kaygıen_US
dc.subjectCinsiyeten_US
dc.subjectProspective Classroom Teachersen_US
dc.subjectSuccess Orientationen_US
dc.subjectOccupational Anxietyen_US
dc.subjectGenderen_US
dc.titleSınıf Öğretmeni Adaylarının Başarı Yönelimleri İle Mesleki Kaygı Düzeylerinin İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Opinions of the Prospective Teachers Taking Pedagogical Formation Education on Critical Pedagogyen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAbant İzzet Baysal Üniversitesi Eğitim Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.identifier.volume17en_US
dc.identifier.issue1en_US
dc.identifier.startpage189en_US
dc.identifier.endpage211en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorAvcı, Ahmet


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster