Öğretmenlerin Yaratıcı Yazma Tekniklerine Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Eylem Araştırması
Künye
GÖÇEN, Gökçen. "Öğretmenlerin Yaratıcı Yazma Tekniklerine Yönelik Değerlendirmeleri: Bir Eylem Araştırması". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 9.16 (2018): 625-627.Özet
Yaratıcı yazma teknikleri öğrencilerin hem yazma becerisini hem de yaratıcılığını geliştiren yazma
yaklaşımlarındandır. Yaratıcı yazma tekniklerinin, sınıfta doğru ve etkili bir şekilde uygulanabilmesi
için öğretmenlerin de yaratıcı yazma çalışmalarını deneyimlemiş olmaları bir ihtiyaçtır.
Çünkü öğretmenler, deneyimlerinden hareketle tekniklerin yazma becerisini, hayal gücünü ve
yaratıcılığı nasıl geliştirdiğini fark edecek; tekniklerin uygulanması durumunda öğrenenlere nasıl
faydaları olacağını anlayacaklardır. Öğretmenler, bu deneyimleriyle, çalışmaların ne gibi sorunlar
oluşturabileceğini de hissedip öneriler geliştirebileceklerdir. Bu ihtiyaçla, çalışmada sınıf öğretmenlerinin
yaratıcı yazma tekniklerini deneyimlemeleri ve değerlendirmeleri amaçlanmıştır. Bu amaçla,
eylem araştırması olarak desenlenen çalışma kapsamında, 44 sınıf öğretmeniyle, 30 saat süreyle
15 farklı yaratıcı yazma çalışması yapılmıştır. Her bir çalışmanın ardından bir değerlendirme
formu aracılığıyla öğretmenlerin yaratıcı yazma tekniklerinin olumlu yönlerine, tekniklerin öğrencilere
yararlarına ve tekniklerin uygulanmasındaki sorunlara ve önerilere yönelik değerlendirme
yapmaları istenmiştir. Çalışma sonucunda, sınıf öğretmenleri yaratıcı yazma tekniklerinin olumlu
yönleri olarak tekniklerin yaratıcılığı ve yazma becerisini geliştirdiğini söylemişlerdir. Öğretmenler,
tekniklerin öğrencilerin hayal gücünü ve yaratıcılığını sınırlamadan yazı yazdırma konusunda
yararlı olduğunu ifade etmişlerdir. Öğretmenler, bazı tekniklerin öğrencilerin bireysel farklılıkları,
sınıf seviyeleri gibi sebeplerle bazı öğrenciler için uygulamasının zor olabileceği gibi sorunlar
belirtmişlerdir. Son olarak öğretmenler, yaratıcı yazma teknikleriyle birlikte farklı materyallerin de
kullanılabileceği gibi öneriler sunmuşlardır. Creative writing techniques are among the approaches that enhance students’ writing skills and
creativity. It is necessary for teachers to have practised creative writing activities so that their
students can apply these techniques accurately and effectively. That is because this helps teachers
understand how these techniques improve writing skills, imagination and creativity through practice
as well as realizing the benefits of such techniques for students. In addition, teachers may
foresee any potential problems and find solutions. To this end, this study aims to have elementary
school teachers learn about and evaluate these techniques by experience. For this reason, 15 different
creative writing activities have been done with 44 elementary school teachers for 30 hours in
the scope of this action research. At the end of each activity, an evaluation form about the positive
aspects of the technique, its benefits for students, problems with the application of it and teachers’
recommendations was distributed to the teachers. As for the positive aspects, teachers indicated that
these techniques improved creativity and writing skills. They stated that creative writing techniques
are useful for having students write without limiting their creativity and imagination.
However, they also mentioned that these techniques might be hard to apply because of individual
differences, academic levels, etc. Finally, teachers produced recommendations such as using different
materials with creative writing techniques.