Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorYeşilyurt, Ferahim
dc.contributor.authorDemirbaş Çelik, Nur
dc.date.accessioned2021-06-22T11:02:55Z
dc.date.available2021-06-22T11:02:55Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationYEŞİLYURT, Ferahim & Nur DEMİRBAŞ ÇELİK. "Bilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirilmesi". Akdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisi, 14.33 (2020): 173-183.en_US
dc.identifier.urihttps://mjer.penpublishing.net/makale/1630
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3668
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, öğretmenlerin bilgisayar oyunlarına yönelik bir tutum ölçeği geliştirmektir. Bilgisayar Oyunları Tutum Ölçeği-Öğretmen Formu (BOTÖ-ÖF), geliştirilirken daha önce Yeşilyurt ve Demirbaş-Çelik (2019) tarafından Bilgisayar Oyunları Tutum Ölçeği-Ebeveyne Formu’ndan esinlenilmiştir. Bu ölçekte yer alan maddeler öğretmenlere yönelik olarak değiştirilmiştir. Araştırma iki farklı çalışma grubu bulunmaktadır. Birinci çalışma grubu, açımlayıcı faktör analizi ve güvenirlik analizini yapmak üzere 109 öğretmenden oluşmaktadır. İkinci çalışma grubu doğrulayıcı faktör analizini yapmak üzere 98 öğretmenden oluşmaktadır. Ölçeğin Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) katsayısı .848, Barlett Testi anlamlılık değeri χ 2 =469.086; p < .01 bulunmuştur. Ölçeğin Negatif yaklaşım boyutunun iç tutarlılık katsayısı, .89; pozitif yaklaşım için .75 olarak bulunmuştur. Bu sonuçlara göre ölçek geçerli ve güvenilir bir araçtır. Ayrıca kendileri bilgisayar oyunu oynayan öğretmenler öğrencinin oynamasına pozitif yaklaşım düzeyleri daha yüksektir. Öğretmenlerin mesleki deneyimine göre bilgisayar oyun tutumları değişmemektedir.en_US
dc.description.abstractThis study aims to develop an attitude scale that will determine teachers' attitudes towards computer games. Computer Games Attitude Scale-Parent Form prepared by Yeşilyurt and Demirbaş-Çelik (2019) was used in the development phase of the Computer Games Attitude Scale-Teacher Form (CGAS-TF). The items on this scale have been changed for teachers. There are two different study groups in the research. The first study group consists of 109 teachers to perform exploratory factor analysis and reliability analysis. The second study group consists of 98 teachers to perform the confirmatory factor analysis. According to the results, Kaiser-Meyer-Olkin (KMO) coefficient of the scale was .848, Bartlett's test significance value was χ 2 = 469.086; p <.0. While the internal consistency coefficient of the scale's negative approach dimension was .89, it turned out to be .75 for the positive approach. According to these results, the scale was determined as a valid and reliable tool. Besides, teachers who play computer games have higher positive attitude levels towards students' playing computer games. Computer game attitudes of teachers do not change depending on their professional experiences.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherAkdeniz Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.29329/mjer.2020.272.8en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectBilgisayar Oyunlarıen_US
dc.subjectÖğretmenen_US
dc.subjectOyunen_US
dc.subjectTutumen_US
dc.subjectÖlçeken_US
dc.subjectComputer Gamesen_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.subjectGameen_US
dc.subjectAttitudeen_US
dc.subjectScaleen_US
dc.titleBilgisayar Oyun Tutum Ölçeği Öğretmen Formunun Geliştirlmesien_US
dc.title.alternativeDeveloping the Teacher Form of Computer Game Attitude Scaleen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalAkdeniz Eğitim Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0003-2490-2685en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0001-7920-4361en_US
dc.identifier.volume14en_US
dc.identifier.issue33en_US
dc.identifier.startpage173en_US
dc.identifier.endpage183en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorYeşilyurt, Ferahim


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster