Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzgenel, Mustafa
dc.contributor.authorDeniz, Ayşenur
dc.date.accessioned2021-06-23T10:47:46Z
dc.date.available2021-06-23T10:47:46Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÖZGENEL, Mustafa & Ayşenur DENİZ. "Öğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum ile Akademik Güdülenme ve Akademik Öz Yeterlik Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Üzerine ". Üniversite Araştırmaları Dergisi, 3.3 (2020): 131-146.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/uad/issue/57871/806826
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3678
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, eğitim fakültesinde öğrenim gören öğrencilerin öğretmenlik mesleğine ilişkin tutumları ile akademik öz yeterlik ve akademik güdülenme düzeyleri arasındaki ilişkiyi incelemektir. Çalışma, ilişkisel tarama modeline göre gerçekleştirilmiştir. Araştırmanın örneklemini 2018-2019 akademik yılında İstanbul’da seçilen bir vakıf üniversitesinde öğrenim gören eğitim fakültesi öğrencileri oluşturmaktadır. Evren, örneklem seçilecek kadar büyük olmadığından, evrenin tamamı örneklem olarak alınmıştır. Araştırma kapsamında 259 eğitim fakültesi öğrencisine ulaşılmıştır. Araştırmada veri toplama aracı olarak Kişisel Bilgi Formu, “Öğretmenlik Mesleğine Bakış Açısı Tutum Ölçeği”, “Akademik Öz-Yeterlik Ölçeği” ve “Akademik Güdülenme Ölçeği” kullanılmıştır. Verilerin analizi sürecinde, bağımsız gruplar t-testi, Pearson korelasyon analizi, tek yönlü varyans analizi (ANOVA) ve regresyon analizi tekniklerinden faydalanılmıştır. Araştırma bulgularına göre eğitim fakültesi öğrencilerinin öğretmenlik mesleğine yönelik tutumları “çok düşük” düzeyde iken, akademik özyeterlikleri ve akademik güdülenmeleri düşük düzeyde olduğu belirlenmiştir. Öğrencilerin akademik öz yeterlikleri ile mesleki tutumları arasında pozitif yönde ve orta düzeyde; akademik yeterlikleri ile akademik güdülenme düzeyleri arasında pozitif yönde ve yüksek düzeyde; mesleki tutumları ile akademik güdülenme düzeyleri arasında pozitif yönde ve orta düzeyde anlamlı bir ilişki olduğu tespit edilmiştir. Öğrencilerin mesleki tutum, akademik güdülenme ve akademik öz yeterlik düzeylerinin cinsiyet, gelir durumu, yetiştiği yer ve sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği görülmüştür. Eğitim fakültesi öğrencilerinin mesleki tutumlarının okumuş oldukları bölüme; akademik güdülenme düzeylerinin ise hayatlarından memnun olma durumlarına göre anlamlı bir farklılık gösterdiği belirlenmiştir.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the relationship between the attitudes of the students studying at the faculty of education towards the teaching profession and their academic self-efficacy and academic motivation levels. The study was carried out according to the relational survey model. The sample of the study consists of education faculty students studying at a foundation university selected in Istanbul in the 2018-2019 academic year. Since the population is not large enough to choose a sample, the entire population was taken as a sample. 259 education faculty students were reached within the scope of the research. Personal Information Form, “ Attitude Scale towards Teaching Profession”, “Academic Self-Efficacy Scale” and “Academic Motivation Scale” were used as data collection tools in the study. During the data analysis process, independent group t-test, Pearson correlation analysis, one-way analysis of variance (ANOVA) and regression analysis techniques were used. According to the findings of the research, it was determined that while the attitudes of the education faculty students towards the teaching profession were “very low”, their academic self-efficacy and academic motivation were “low”. It has been determined that there is a positive and moderate relationship between students’ academic self-efficacy and professional attitudes, a positive and high level between their academic competencies and their academic motivation levels, a positive and medium-level significant relationship between professional attitudes and academic motivation levels. It was observed that the students’ professional attitude, academic motivation and academic self-efficacy levels did not differ significantly according to the variables of gender, income level, place of education and grade level. Students’ professional attitudes to the department they studied; academic motivation levels showed a significant difference according to their satisfaction with their lives.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherDurmuş Günayen_US
dc.relation.isversionof10.32329/uad.806826en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectMesleki Tutumen_US
dc.subjectAkademik Güdülenmeen_US
dc.subjectAkademik Öz Yeterliken_US
dc.subjectProfessional Attitudeen_US
dc.subjectAcademic Motivationen_US
dc.subjectAcademic Self-Efficacyen_US
dc.titleÖğretmenlik Mesleğine İlişkin Tutum ile Akademik Güdülenme ve Akademik Öz Yeterlik Arasındaki İlişki: Öğretmen Adayları Üzerine Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeThe Relationship between Attitude Towards the Teaching Profession and Academic Motivation and Academic Self-Efficacy: A Investigation on Teacher Candidatesen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalÜniversite Araştırmaları Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-8550-6398en_US
dc.identifier.volume3en_US
dc.identifier.issue3en_US
dc.identifier.startpage131en_US
dc.identifier.endpage146en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - İdari Personel ve Öğrencien_US
dc.contributor.institutionauthorDeniz, Ayşenur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster