Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorCançelik, Ali
dc.date.accessioned2021-06-25T12:41:05Z
dc.date.available2021-06-25T12:41:05Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationCANÇELİK, Ali. "Nâbî Dîvânı’nda Osmanlı Medeniyetinin Şehir Tasavvuru Üzerine Estetik Bir İnceleme". FSM İlmi Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 17 (2021): 673-714.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/62991/957140
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3698
dc.description.abstractKlasik Türk şiirinde estetik konulu birçok çalışma yapılmıştır; ancak şehir üzerine estetik çalışmalara rastlanmamıştır. Çalışmada, Nâbî Dîvânı’ndaki Osmanlı şehri ve şe hirlisi estetik kuramlar çerçevesinde incelenmiştir. Amaç, Osmanlı şehir tasavvurundaki estetik anlayışı, dîvân şiiri üzerinde göstermektir. Çalışma, Nâbî Dîvânı’ndaki kaside ve tarih manzumeleri ile sınırlandırılmıştır. Başlangıçta kavramsal bir analiz yapılmış; âlem tasavvuru, estetik, güzellik, mutlak güzellik üzerinde durulmuştur. Ayrıca güzelliğin kay nağı, güzelliğin âlem, şehir ve şehirli üzerindeki tezahürü izah edilmiş ve modern sanat anlayışı ile İslamî sanat anlayışı arasında temel ayrımlara değinilmiştir. Sonuçta dîvân şiirinin şehir ve şehirliyi kapsayacak şekilde şehir tasavvurunun estetiğine kaynaklık et tiği sonucuna varılmıştır.en_US
dc.description.abstractMany studies on aesthetics have been done in classical Turkish poetry; however, no aesthetic studies were found on the city. In the study, the Ottoman city and urban dwellers, which are reflected in the Nâbî Dîwân, are examined within the framework of aesthetic theories. The aim is to show the aesthetic understanding of the Ottoman city imagination on dîwân poetry. The study is limited to the ode and date poems in the Nâbî Dîwân. A conceptual analysis was made at the beginning; The concept of the universe, aesthetics, beauty, and absolute beauty are emphasized. In addition, the source of beauty and the manifestation of beauty on the world, city, and city-dwellers are explained, and the basic differences between the understanding of modern art and the understanding of Islamic art are mentioned. As a result, it was concluded that the dîwân poetry was the source of the aesthetics of the city imagination, including the city and the city dweller.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.957140en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectNâbî Dîvânıen_US
dc.subjectAlemen_US
dc.subjectŞehiren_US
dc.subjectSanaten_US
dc.subjectEstetiken_US
dc.subjectNâbî’s Dîwânen_US
dc.subjectUniverseen_US
dc.subjectCityen_US
dc.subjectArten_US
dc.subjectAestheticsen_US
dc.titleNâbî Dîvânı’nda Osmanlı Medeniyetinin Şehir Tasavvuru Üzerine Estetik Bir İncelemeen_US
dc.title.alternativeAn Aesthetic Analysis on the City Concept of Ottoman Civilization in Nâbî’s Dîwânen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-6058-286xen_US
dc.identifier.issue17en_US
dc.identifier.startpage673en_US
dc.identifier.endpage714en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Başka Kurum Yazarıen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster