• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bilgi ve Belge Yönetimi Öğreniminde Meslekî Aidiyet ve Stajlar

Thumbnail

Göster/Aç

Ana makale (834.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Aslıyüksek, Mehlika Karagözoğlu

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ASLIYÜKSEK, Mehlika Karagözoğlu. "Bilgi ve Belge Yönetimi Öğreniminde Meslekî Aidiyet ve Stajlar". FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 17 (2021): 437-454.

Özet

Bir çalışanın mesleğine kişisel ve psikolojik olarak bağlılığını ifade eden meslekî aidiyet kavramı, bütün disiplinler gibi Bilgi ve Belge Yönetimi alanı için de önem arz etmektedir. Bilgi merkezlerinin en iyi performansla çalışmasını sağlayacak olan meslekî aidiyetin kazanılması üniversite öğrenimi ve stajlar sırasında başlamaktadır. Bu araştırmada, Marmara Üniversitesi Bilgi ve Belge Yönetimi Bölümü öğrencilerinin meslekî aidiyet düzeyleri çeşitli değişkenlere göre incelenmiştir. Çalışmada, Rıdvan Keskin ve M. Nur Pakdemirli tarafından hazırlanan Meslekî Aidiyet Ölçeği’nin ikinci faktörü kullanılmıştır. Veriler SPSS 22.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesinde sayı, yüzde, ortalama, standart sapma, t-testi ve Tek Yönlü Anova Testi kullanılmıştır. Anova testi sonrasında farklılıkları belirlemek üzere tamamlayıcı post-hoc analizi olarak Scheffe testi kullanılmıştır. Araştırma sonunda öğrencilerin öğrenim gördükleri alana dair meslekî aidiyet düzeylerinin yüksek olduğu görülmüştür. Bununla birlikte araştırma kitlesinde staj yapma durumu ile meslekî aidiyet arasında ters bir orantı olduğu saptanmıştır.
 
Professional commitment, which expresses the personal and psychological commitment of an employee to his profession, is also important for the field of Information and Records Management like all disciplines. Acquisition of professional commitment, that will enable information centers to work with the best performance, starts during university studies and internships. In this study, the professional commitment levels of Marmara University Information and Records Management Department students, has been examined according to various variables. In the study, the second factor of the Professional Commitment Scale which prepared by Rıdvan Keskin and M. Nur Pakdemirli, is used. The data were analyzed using the SPSS 22.0 program. Number, percentage, mean, standard deviation, t-test and One-Way Anova Test were used to evaluate the data. After the Anova test, the Scheffe test was used as a complementary post-hoc analysis to determine the differences. At the end of the research, it was observed that the students’ level of professional commitment was high. However, it was found that there is an inverse proportion between the internship and professional commitment, among the research population.
 

Kaynak

FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Sayı

17

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/62991/957106
https://hdl.handle.net/11352/3708

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.