dc.contributor.author | Yılmaz Bingöl, Tuğba | |
dc.contributor.author | Akın, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-07-08T11:28:51Z | |
dc.date.available | 2021-07-08T11:28:51Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | YILMAZ BİNGÖL, Tuğba & Ahmet AKIN. "Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliği Programının Öz-Yeterlik İnancına Etkisi". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8.14 (2018): 321-340. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/35921/406195 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3747 | |
dc.description.abstract | Bireylerin bir şeyi başarabileceğine dair inancı olarak tanımlanan öz-yeterlik birçok faktör üzerinde etkilidir. Yüksek öz-yeterlik algısı bireylerin performanslarını pozitif yönde etkiler. Bu nedenlerle bu araştırmanın amacı, çözüm odaklı kısa süreli yaklaşıma dayalı grup rehberliği programının 8.sınıf öğrencilerinin öz-yeterlik düzeylerine olan etkisini incelemektir. Araştırmaya İstanbul ili Bakırköy ilçesinde öğrenim görmekte olan ortaokul 8. sınıf öğrencisi 145 kişi katılmıştır. Katılımcılara Genel Öz-yeterlik Ölçeği uygulanmıştır. Katılımcılar arasından uygun örnekleme yöntemiyle, deney ve kontrol gruplarına 10’ar kişi seçilmiştir. Deney grubunu oluşturulan birey-lere araştırmacı tarafından hazırlanan altı oturumluk çözüm odaklı kısa süreli grup rehberliği programı uygulanmıştır. Kontrol grubundaki bireylere ise hiçbir işlem uygulanmamıştır. Araştır-ma 2x3’lük desen kullanılmıştır. Elde edilen veriler ANOVA Tekniği ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda uygulanan programın katılımcıların öz-yeterlik düzeylerini arttırdığı ve bu durumun izleme ölçümlerinde de korunduğu görülmüştür. | en_US |
dc.description.abstract | Self-efficacy, defined as beliefs that individuals can achieve something, is influential on many things. Having a high self-efficacy perception may have positive effect on individuals' performanc-es. Therefore, the aim of current study was to investigate the effect of Solution- Focused Brief Ther-apy Approach Based Group Guidance Program on students’ self-efficacy beliefs. Study participants were selected among 145 8th grade middle school students in Bakırköy, Istanbul. In order to collect the data the General Self-Efficacy Scale was administered. Convince sampling was used to select 20 students, 10 each in experimental group and control group. A six session Solution- Focused Brief Approach Based Group Guidance Program developed by the researcher was applied to the experi-mental group. Any intervention was not applied to participants in control group. The research used the 2x3 factorial design experiment method. A two-way analysis of variance (ANOVA) with repeated measures was conducted to evaluate the effect of guidance program. As a result of the study revealed that the Solution Focused Brief Approach Based Group Guidance Program was significantly effective in increasing the self-efficacy beliefs' of the participants in experimental group. The effect of the program lasted during the follow-up tests. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | OPUS | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.26466/opus.406195 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşım | en_US |
dc.subject | Öz-Yeterlik | en_US |
dc.subject | Grup Rehberliği | en_US |
dc.subject | Solution Focused Brief Therapy | en_US |
dc.subject | Self-Efficacy | en_US |
dc.subject | Group Guidance | en_US |
dc.title | Çözüm Odaklı Kısa Süreli Yaklaşıma Dayalı Grup Rehberliği Programının Öz-Yeterlik İnancına Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Solution Focused Brief Therapy Approach Based Group Guidance Program on Self-Efficacy Beliefs | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-1104-2244 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-0422-0871 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 321 | en_US |
dc.identifier.endpage | 340 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yılmaz Bingöl, Tuğba | |