dc.contributor.author | Hoşoğlu, Rümeysa | |
dc.contributor.author | Fırıncı Kodaz, Aynur | |
dc.contributor.author | Yılmaz Bingöl, Tuğba | |
dc.contributor.author | Vural Batık, Meryem | |
dc.date.accessioned | 2021-07-09T12:07:37Z | |
dc.date.available | 2021-07-09T12:07:37Z | |
dc.date.issued | 2018 | en_US |
dc.identifier.citation | HOŞOĞLU Rümeysa, Aynur FIRINCI KODAZ, Tuğba YILMAZ BİNGÖL & Meryem VURAL BATIK. "Öğretmen Adaylarında Psikolojik Sağlamlık". Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi, 8.14 (2018): 217-239. | en_US |
dc.identifier.uri | https://dergipark.org.tr/tr/pub/opus/issue/35921/405751 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3757 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada öğretmen adaylarının psikolojik sağlamlık düzeylerinin cinsiyete, aile gelir duru-muna, algılanan anne-baba tutumuna ve yaşamın büyük kısmının geçirildiği yere göre anlamlı ola-rak farklılaşıp farklılaşmadığı incelenmiştir. Araştırmada genel tarama modeli kullanılmıştır. Araş-tırmanın çalışma grubunu, 2017-2018 eğitim öğretim yılında Ankara Üniversitesi Eğitim Bilimleri Fakültesinde ve Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesinde öğrenim gören, 423 gönüllü öğ-retmen adayı oluşturmuştur. Araştırmada veriler Kısa Psikolojik Sağlamlık Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Araştırmanın sonuçları, öğretmen adaylarının psikolojik sağlamlık düzeyle-rinin cinsiyete ve aile gelir durumuna göre anlamlı düzeyde farklılık gösterdiğini; algılanan anne-baba tutumu ve yaşamın büyük kısmının geçirildiği yere göre ise anlamlı bir farklılık oluşturmadı-ğını ortaya koymuştur. Elde edilen sonuçlar ilgili literatür ışığında tartışılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In this study, whether or not significant differences the ways the resilient levels of preservice teachers were analyzed according to gender, family income status, perceived parental attitude and the place where they spent most of their lives. The general survey method was applied in the research. Working group of the study consist of 423 volunteer preservice teachers from study at Ankara University Faculty of Educational Sciences and Ondokuz Mayıs University Faculty of Education during the 2017-2018 academic year. The data in the study were collected by using the Brief Resilience Scale and Personal Information Form. The results of the study revealed that the resilient levels of preservice teachers differed significantly in terms of gender and family income status, while they were not found to differ significantly in terms of perceived parental attitude and the place where they spent most of their lives. The findings are discussed in the light of literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | OPUS | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.26466/opus.405751 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Psikolojik Sağlamlık | en_US |
dc.subject | Öğretmen Aday | en_US |
dc.subject | Eğitim Fakültesi | en_US |
dc.subject | Resilient | en_US |
dc.subject | Preservice Teacher | en_US |
dc.subject | College of Education | en_US |
dc.title | Öğretmen Adaylarında Psikolojik Sağlamlık | en_US |
dc.title.alternative | The Resilient Levels of Preservice Teachers | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Uluslararası Toplum Araştırmaları Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-3033-2965 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-6911-3818 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-1104-2244 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0002-7836-7289 | en_US |
dc.identifier.volume | 8 | en_US |
dc.identifier.issue | 14 | en_US |
dc.identifier.startpage | 217 | en_US |
dc.identifier.endpage | 239 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Yılmaz Bingöl, Tuğba | |