Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorDelice, Aslan
dc.date.accessioned2021-07-12T12:49:52Z
dc.date.available2021-07-12T12:49:52Z
dc.date.issued2018en_US
dc.identifier.citationDELİCE, Aslan. "Değerler Hiyerarşisi Olarak Temel Norm: Anayasa". Galatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisi, 2 (2018): 105-128.en_US
dc.identifier.urihttps://www.lexpera.com.tr/literatur/makaleler/degerler-hiyerarsisi-olarak-temel-norm-anayasa-1303-6556
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3763
dc.description.abstractDeğerler birey ve toplumlara istikamet tayin eder. Hayatın amacı ve anlamı kadar dayanılan temeller de içselleştirilen değerlerle ilişkilidir. Kişiler kadar toplumlar da zaman (tarih) ve mekân (ülke) içindeki varlıklarını anlamlandırırken değerlere atıf yapmak zorunda kalır. Anayasalar yalnızca toplumun her kesimi için bağlayıcı hükümler içermekle kalmaz aynı zamanda birbiriyle çatışan ve birbirlerini dışlayan değerlerin sıralamasını da yaparak önemli olanı önemsiz olandan ayırır. Önem sıralamasının kalıcılığı ve sağlamlığı ise toplumsal değerlerin anayasalarda güçlü bir şekilde temsil ve ifade edilmesine bağlıdır. Orta ve uzun vadede bu gayeye sadece uyulması zorunlu kuralların, toplumun çoğunluğunca benimsenip tercih edilen değer yargılarını kapsaması hiç değilse saygı duymasıyla ulaşılabilir. Özgürlük, mülkiyet, eşitlik, adalet arasından tercih sıralamasında hangisinin ilk sıraya yerleştirildiğini öğrenmek için anayasal belgelere baktığımızda “çoğunlukla” ilk ikisinin üstün değer olarak kabul ve tercih edildiği görülür. Makale, yalnızca bilim yoluyla elde edilemeyen değerlerin zorunluluk içermediğini göstermekle kalmaz aynı zamanda liberal anayasaların değer tercihlerinin burjuva sınıfı çıkarlarıyla uyumlu olduğunu da işaret eder.en_US
dc.description.abstractValues determine a direction for individuals and societies. The foundations relied on, as well as the purpose and meaning of life, are related to the internalized values. Societies, as well as individuals, need to refer to values while making sense of their existence in time (history) and space (country). Constitutions not only comprise binding provisions for all segments of the society but at the same time distinguish the significant from the insignificant by prioritizing conflicting and exclusionary values. The persistence and robustness of the order of importance depend on the strong representation and expression of social values in the constitutions. In the medium and longterm, this objective can be achieved solely through the inclusion of value judgments, which the majority of the society preferred and adopted, into the compulsory rules, or at least by being respected by such rules. When we look at the ranking of liberty, property, equality, and justice to inquire which is given the first place in constitutional documents, we see that the first two are always preferred and accepted as higher values. This article not only demonstrates that the values cannot be achieved by science does not include imperativeness but also indicates that value preferences of liberal constitutions are compatible with interests of the bourgeois.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherGalatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectDeğerleren_US
dc.subjectÖzgürlüken_US
dc.subjectEşitliken_US
dc.subjectİyien_US
dc.subjectTercihen_US
dc.subjectBurjuva Sınıfıen_US
dc.subjectMagna Cartaen_US
dc.subjectValuesen_US
dc.subjectFreedomen_US
dc.subjectEqualityen_US
dc.subjectGooden_US
dc.subjectPreferenceen_US
dc.subjectBourgeois Classen_US
dc.titleDeğerler Hiyerarşisi Olarak Temel Norm: Anayasaen_US
dc.title.alternativeHierarchy of Values As a Basic Norm: Constitutionen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalGalatasaray Üniversitesi Hukuk Fakültesi Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Hukuk Fakültesien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-3596-8420en_US
dc.identifier.issue2en_US
dc.identifier.startpage105en_US
dc.identifier.endpage128en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorDelice, Aslan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster