Yazı Tasarımını Önemseyen ve Sahip Çıkan Bir Kuşağın Temsilcisi: Mustafa Eren
Künye
YILDIRIM, Dicle. "Yazı Tasarımını Önemseyen ve Sahip Çıkan Bir Kuşağın Temsilcisi: Mustafa Eren". Sanat ve Tasarım Dergisi, 11.1 (2020): 140-157.Özet
Bu çalışma; Mustafa Eren’in tasarımcı kimliğini ve görünürlüğünü temel alarak, Eren’i sanat
ve tasarım aksında incelemeyi amaçlamıştır. Makalenin hedefi; Mustafa Eren’in tasarım eğitimi,
profesyonel yaşamı, özellikle de yazı tasarımı ve kaligrafi çalışmalarını kapsamlı bir biçimde aktarmak;
mevcut bilinirliğinin ötesine geçerek onu daha iyi tanıtmak, anlatmak ve hatırlatmaktır. Çalışmada,
Eren ile bir dönemin nabzını tutan birebir görüşmeler ve röportajlar gerçekleştirilmiş; grafik tasarım
alanında geçmişten bugüne yetkin olan isimlerden dinlenip Eren’e farklı açılardan bakılması sağlanmaya
çalışılmıştır. Elde edilen bilgiler, araştırmalar ve ortaya çıkan değerlendirmeler ile birlikte Mustafa
Eren hakkında tasarım tarihine detaylı bir not düşülmüştür. Tasarımcı kimliğinin sadece zaman ve
mekâna sıkışmayan ölçekte bir üretim alanı olduğu gözler önüne serilmiş, geniş bir perspektifte ele
alınmıştır. Araştırmanın sonucunda; tasarımcının geçmişten günümüze üretimleri dönemsel altyapıları
irdelenmiş ve değerlendirilmiştir. Bu değerlendirme üzerine, Mustafa Eren’in yazı tasarımları ve
kaligrafik düzenlemeleriyle tipografiye sağladığı katkılar ortaya konmuştur. This study aims to assess Mustafa Eren in the art and design axis based on his designer identity and
visibility. The goal of the article is to convey Mustafa Eren’s design education, professional life, and especially
his typeface design and calligraphy works comprehensively, to better introduce him by going beyond his
current recognition, explain and remind him. In the study, one-to-one meetings and interviews were held with
Eren, which kept fingers on the pulse of an era, competent names from the past to present in the field of
graphic design were listened to, and views of Eren from different perspectives were trialed. With the obtained
information, the research and emerging evaluations, a detailed note has been recorded about Mustafa Eren
in the history of graphic design. It has been revealed and discussed in a broad perspective that his designer
identity is a production area that does not get stuck in only time and space. As a result of the research, the
periodic infrastructures of the designer’s past to present productions were examined and evaluated. Upon this
evaluation, Mustafa Eren’s contributions to typography with his writing designs and calligraphic arrangements
were revealed.
Kaynak
Sanat ve Tasarım DergisiCilt
11Sayı
1Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/sanattasarim/issue/64149/971041https://hdl.handle.net/11352/3788