Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÇakmak, Ilgın
dc.contributor.authorGüler, Çiğdem Yavuz
dc.date.accessioned2021-08-10T12:33:35Z
dc.date.available2021-08-10T12:33:35Z
dc.date.issued2020en_US
dc.identifier.citationÇAKMAK, Ilgın & GÜLER, Çiğdem Yavuz. "Differences in Adult Males’ and Females’ Friendships within the Context of the Primary and Secondary Capabilities of Positive Psychotherapy: A Mixed Research". Türk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisi, 10.59 (2020): 545-564.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/en/pub/tpdrd/issue/58832/848796
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3795
dc.description.abstractThis study aims to examine the differences between adult males’ and females’ friendships in terms of the primary and secondary capabilities that Positive Psychotherapy conceptualizes to reveal concrete realities in interpersonal relationships. The research is based on the convergent parallel pattern of a mixed methods research model. The correlational method is used in Study I, and the phenomenological design is used in Study II. In Study I, 1000 participants (536 females and 464 males) aged between 18 and 65 years, formed the sample. In Study II, 20 adults (10 females and 10 males) aged between 25 and 62 years are in the study group. For the analysis of the data, the SPSS-22 package program is used in Study I, and the MaxQDA Version 2018 computer program is used in Study II. The results indicate that in adult females’ relationships with their closest friends, the capabilities of love, patience, contact, trust, politeness, honesty, sincerity, justice, and reliability are statistically significant, and in adult males relationships with their closest friends, sexuality, achievement/diligence, thrift, and obedience are statistically significant.en_US
dc.description.abstractBu çalışmada, yetişkin kadın ve erkeklerin arkadaş ilişkilerindeki farklılıkları, Pozitif Psikoterapi’nin kişilerarası ilişkilerdeki somut gerçekleri ortaya koymak adına kavramlaştırdığı birincil ve ikincil yetenekler kavramları bağlamında incelemek amaçlanmıştır. Araştırma, karma yöntemler araştırma modelinin yakınsak paralel deseni üzerine yapılandırılmıştır. Çalışma I’de ilişki tarama metodundan, çalışma II’de ise fenomenolojik desenden yararlanılmıştır. Çalışma I’de yaşları 18 – 65 arasında değişen 536 kadın, 464 erkek olmak üzere toplamda 1000 katılımcı örneklemi oluştururken; çalışma II’de yaşları 25 – 62 arasında değişen 10 kadın, 10 erkek olmak üzere toplamda 20 yetişkin birey çalışma grubunu oluşturmaktadır. Verilerin analizinde; çalışma I’de SPSS- 22 paket programından ve çalışma II’de MaxQDA Versiyon 2018 bilgisayar programından yararlanılmıştır. Sonuç olarak, yetişkin kadınların en yakın arkadaşları ile olan ilişkilerinde sevgi, sabır, ilişki/temas, güven, nezaket, dürüstlük, sadakat, adalet ve güvenirlik yeteneklerinde; yetişkin erkeklerin ise cinsellik, çalışkanlık/başarı, tutumluluk ve itaatkarlık yeteneklerinde aldıkları puanların istatistiksel olarak anlamlı düzeyde fazla olduğu bulunmuştur.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Derneğien_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFriendshipen_US
dc.subjectGender Differences in Friendshipen_US
dc.subjectPositive Psychotherapyen_US
dc.subjectActual Capabilitiesen_US
dc.subjectPrimary and Secondary Capabilitiesen_US
dc.subjectArkadaş İlişkilerien_US
dc.subjectArkadaş İlişkilerinde Cinsiyeten_US
dc.subjectFarklılıklarıen_US
dc.subjectPozitif Psikoterapien_US
dc.subjectGerçek Yetenekleren_US
dc.subjectBirincil ve İkincil Yetenekleren_US
dc.titleDifferences in Adult Males’ and Females’ Friendships within the Context of the Primary and Secondary Capabilities of Positive Psychotherapy: A Mixed Researchen_US
dc.title.alternativeYetişkin Kadın ve Erkeklerin Arkadaş İlişkilerindeki Farklılıkların Pozitif Psikoterapi’nin Birincil ve İkincil Yetenekler Kavramları Bağlamında İncelenmesi: Karma Bir Araştırmaen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalTürk Psikolojik Danışma ve Rehberlik Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-6487-6891en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-1607-0789en_US
dc.identifier.volume10en_US
dc.identifier.issue59en_US
dc.identifier.startpage545en_US
dc.identifier.endpage564en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorGüler, Çiğdem Yavuz


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster