• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

MEB 2013 OÖEP İlkeleri Doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Tez (1.403Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2021

Yazar

Orhan, Neslihan

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ORHAN, Neslihan, MEB 2013 OÖEP İlkeleri Doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.

Özet

Araştırmada kapsamında; MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ilkeleri doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 kitaplarına ilişkin okul öncesi öğretmenlerin görüşleri tespit edilmiştir. Araştırmada; “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” kitapları MEB 2013 OÖEP ilkeleri açısından okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri yarı yapılandırılmış sorular yardımıyla tespit edilmiştir. Çalışmada; araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında; okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim materyali olarak kullanılan “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” kitapları MEB 2013 OÖEP ilkeleri dikkate alınarak analiz yapılmıştır. “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” kitapları hem araştırmacı tarafından hem de katılımcılar tarafından incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerine uygulanan görüşme formları için tematik analizler yapılmıştır. Tematik analizlerde; gözlem ve görüşme sonucunda elde edilen veriler düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin; %88’i “EL ELE 1-2-3” kitaplarının çocuğun bilişsel alanını desteklediği, %96’sı “EL ELE 1-2-3” kitaplarının gelişim alanları diğer çocuklardan farklı olanlara ilişkin uyarlamalar olmadığı, %44’ü “EL ELE 1-2-3” kitaplarında ele alınan kavramlar ile 2013 MEB OÖEP’de yer alan kavramların birbirine uyumlu olduğu, %96’sı “EL ELE 1-2-3” kitaplarının her yaş grubuna uygulanamayacağı, %52’si “EL ELE 1-2-3” kitaplarında yer alan etkinliklerin çocuk merkezli olmadığı, %66’sı “EL ELE 1-2-3” kitaplarında yer alan yönergelerin anlaşılır ve net olduğu, %98’i “EL ELE 1-2-3” kitaplarında yer alan etkinliklerin, çocuğu değerlendirmesi açısından yeterli olmadığı, %64’ü “EL ELE 1-2-3” kitaplarında renkler, resimler ve çizimlerin uygun olmadığı tespit edilmiştir.
 
Within the scope of the research; In line with the principles of the MoNE 2013 Preschool Education Program, the opinions of preschool teachers regarding the 1-2-3 books on Pre-School Education Hand in Hand were determined. In the research; “Hand in Hand in Preschool Education 1-2-3” books the views of pre-school teachers in terms of MEB 2013 OÖEP principles were determined by means of semi-structured interview forms. In the study; “Personal Information Form” and “Teacher Interview Form” developed by the researcher were used. In the scope of the research; Documentary analysis of the books “Hand in Hand Preschool Education 1-2-3”, which are used as educational materials in pre-school education institutions, was made by taking into consideration the MoNE 2013 OÖEP principles. “Hand in Hand Preschool Education 1-2-3” books were examined and evaluated by both the researcher and the participants. Thematic analyses were made for the interview forms applied to preschool teachers. In thematic analysis; data obtained as a result of observations and interviews were arranged and interpreted. Data collected through document review; It has been analysed in terms of content and descriptive. In addition, preschool teachers; 88% “EL ELE 1-2-3” books support the child's cognitive field, 96% "EL ELE 1-2-3" books are not adaptations related to the developmental areas of other children, 44% “EL ELE 1-2-3” books and the concepts in 2013 MEB OÖEP are compatible with each other, 96% of “EL ELE 1-2-3” books cannot be applied to all age groups, 52% of them are “EL ELE 1-2-3”. The activities in the “1-2-3” books are not child-centred, 66% of the instructions in the “EL ELE 1-2-3” books are understandable and clear, 98% are included in the “EL ELE 1-2-3” books. It was determined that the field activities were not sufficient in terms of evaluating the child, and the colours, pictures and drawings in 64% of the “EL ELE 1-2-3” books were not appropriate.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/3815

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.