MEB 2013 OÖEP İlkeleri Doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi
Künye
ORHAN, Neslihan, MEB 2013 OÖEP İlkeleri Doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 Kitaplarının Öğretmen Görüşlerine Göre İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.Özet
Araştırmada kapsamında; MEB 2013 Okul Öncesi Eğitim Programı ilkeleri doğrultusunda El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3 kitaplarına ilişkin okul öncesi öğretmenlerin görüşleri tespit edilmiştir. Araştırmada; “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” kitapları MEB 2013 OÖEP ilkeleri açısından okul öncesi öğretmenlerinin görüşleri yarı yapılandırılmış sorular yardımıyla tespit edilmiştir. Çalışmada; araştırmacı tarafından oluşturulan “Kişisel Bilgi Formu” ve “Öğretmen Görüşme Formu” kullanılmıştır. Araştırma kapsamında; okul öncesi eğitim kurumlarında eğitim materyali olarak kullanılan “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” kitapları MEB 2013 OÖEP ilkeleri dikkate alınarak analiz yapılmıştır. “El Ele Okul Öncesi Eğitime 1-2-3” kitapları hem araştırmacı tarafından hem de katılımcılar tarafından incelenmiş ve değerlendirilmiştir. Okul öncesi öğretmenlerine uygulanan görüşme formları için tematik analizler yapılmıştır. Tematik analizlerde; gözlem ve görüşme sonucunda elde edilen veriler düzenlenmiş ve yorumlanmıştır. Ayrıca okul öncesi öğretmenlerinin; %88’i “EL ELE 1-2-3” kitaplarının çocuğun bilişsel alanını desteklediği, %96’sı “EL ELE 1-2-3” kitaplarının gelişim alanları diğer çocuklardan farklı olanlara ilişkin uyarlamalar olmadığı, %44’ü “EL ELE 1-2-3” kitaplarında ele alınan kavramlar ile 2013 MEB OÖEP’de yer alan kavramların birbirine uyumlu olduğu, %96’sı “EL ELE 1-2-3” kitaplarının her yaş grubuna uygulanamayacağı, %52’si “EL ELE 1-2-3” kitaplarında yer alan etkinliklerin çocuk merkezli olmadığı, %66’sı “EL ELE 1-2-3” kitaplarında yer alan yönergelerin anlaşılır ve net olduğu, %98’i “EL ELE 1-2-3” kitaplarında yer alan etkinliklerin, çocuğu değerlendirmesi açısından yeterli olmadığı, %64’ü “EL ELE 1-2-3” kitaplarında renkler, resimler ve çizimlerin uygun olmadığı tespit edilmiştir. Within the scope of the research; In line with the principles of the MoNE 2013 Preschool Education Program, the opinions of preschool teachers regarding the 1-2-3 books on Pre-School Education Hand in Hand were determined. In the research; “Hand in Hand in Preschool Education 1-2-3” books the views of pre-school teachers in terms of MEB 2013 OÖEP principles were determined by means of semi-structured interview forms. In the study; “Personal Information Form” and “Teacher Interview Form” developed by the researcher were used. In the scope of the research; Documentary analysis of the books “Hand in Hand Preschool Education 1-2-3”, which are used as educational materials in pre-school education institutions, was made by taking into consideration the MoNE 2013 OÖEP principles. “Hand in Hand Preschool Education 1-2-3” books were examined and evaluated by both the researcher and the participants. Thematic analyses were made for the interview forms applied to preschool teachers. In thematic analysis; data obtained as a result of observations and interviews were arranged and interpreted. Data collected through document review; It has been analysed in terms of content and descriptive. In addition, preschool teachers; 88% “EL ELE 1-2-3” books support the child's cognitive field, 96% "EL ELE 1-2-3" books are not adaptations related to the developmental areas of other children, 44% “EL ELE 1-2-3” books and the concepts in 2013 MEB OÖEP are compatible with each other, 96% of “EL ELE 1-2-3” books cannot be applied to all age groups, 52% of them are “EL ELE 1-2-3”. The activities in the “1-2-3” books are not child-centred, 66% of the instructions in the “EL ELE 1-2-3” books are understandable and clear, 98% are included in the “EL ELE 1-2-3” books. It was determined that the field activities were not sufficient in terms of evaluating the child, and the colours, pictures and drawings in 64% of the “EL ELE 1-2-3” books were not appropriate.