dc.contributor.advisor | Kaya, İsa | |
dc.contributor.author | Akpınar, Ecem | |
dc.date.accessioned | 2021-08-17T12:34:22Z | |
dc.date.available | 2021-08-17T12:34:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | AKPINAR, Ecem, Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Eğitimi Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı, Okul Öncesi Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2020. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3819 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada, okul öncesi öğretmenlerinin müzik eğitimindeki öz-yeterlik inançlarını çeşitli değişkenler ile ortaya koymak amaçlanmıştır. Nicel araştırma yöntemlerinden tarama modeli kullanılan araştırma; 2020-2021 eğitim-öğretim yılında İstanbul ilinde görev yapan 324 okul öncesi öğretmeni ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında; okul öncesi öğretmenlerine, Yıldız (2017) tarafından geliştirilen “Okul Öncesi Öğretmen Adaylarının Müzik Eğitimi Öz-Yeterlik İnancı Ölçeği” ve araştırmacı tarafından oluşturulan “Demografik Bilgi Formu” uygulanmıştır. Okul öncesi öğretmen adaylarına yönelik hazırlanan bu ölçeğin, okul öncesi öğretmenlerine uygulanabilirliğine dair güvenirlik çalışmaları sonucunda ölçeğin toplamında ortaya çıkan .961 Cronbach Alfa değerinin oldukça güvenilir olduğu görülmektedir. Araştırmanın analizinde; betimsel istatistikler, bağımsız örneklem t-testi ve tek yönlü anova testi kullanılmıştır. Anlamlı farklılığın hangi gruplar arasında olduğunu tespit etmek üzere post-hoc testlerinden LSD testi yapılmıştır. Araştırmanın sonucunda okul öncesi öğretmenlerinin, cinsiyet ve mesleki kıdem değişkenlerine göre müzik eğitimi öz-yeterlik inançlarının anlamlı bir fark göstermediği; mezun olduğu üniversite türü, çalıştıkları okul türü, yaş, eğitim durumu, müzik eğitimine yönelik eğitim alma, müzik aleti çalma, çalıştıkları kurumda müzik atölyesi olma durumu, şarkı öğretiminde kullandıkları yöntem, müzik etkinliklerine planda yer verme sıklığı ve müzik öğretim yöntemlerini kullanma durumu değişkenlerine göre ise müzik eğitimi öz-yeterlik inançlarının anlamlı bir fark gösterdiği saptanmıştır. Ayrıca öğretmenlerin en fazla, müzik etkinliklerini oyun etkinlikleriyle bütünleştirdikleri, müzik çalışmalarında şarkı öğretimi çalışmalarını uyguladıkları ve müzik türlerinden eğitici çocuk şarkılarını kullandıkları saptanmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | This study aims to investigate the self-efficacy beliefs of the preschool teachers in music education with various variables. In the research, the scanning model in quantitive model was used and it was carried out with 324 preschool teachers working in Istanbul in the 2020-2021 academic year. In the scope of the study, Music Education Self-Efficacy Belief Scale of Preschool Teacher Candidates which is developed by Yıldız (2017) and Demographic Information Form created by the researcher were applied to preschool teachers. As a result of the reliability studies on the applicability of this scale, which was prepared for pre-school teacher candidates, to preschool teachers, it is seen that the .961 Cronbach Alpha value, which emerged in the total of the scale is quite reliable.In the analysis of the research; descriptive statistics, independent sample t-test and one-way anova test were used. The LSD test, one of the post-hoc tests, was used to analyze the significant differences between groups. As a result of the research, it was found that preschool teachers' music education self-efficacy beliefs did not show a significant difference according to gender and professional seniority variables; on the other hand, it was determined that music education self-efficacy beliefs showed a significant differences such as; the type of university they graduated from, the type of school they work in, age, educational status, receiving education for music education, playing a musical instrument, having a music workshop in the institution they work, the method they use in song teaching, the frequency of including music activities in the plan and the use of music teaching methods. In addition, it has been determined that teachers mostly integrate music activities with games, apply song teaching practices in music studies and use educational children's songs from music genres. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Eğitim | en_US |
dc.subject | Okul Öncesi Öğretmeni | en_US |
dc.subject | Erken Çocukluk | en_US |
dc.subject | Müzik Eğitimi | en_US |
dc.subject | Öz-Yeterlik İnancı | en_US |
dc.subject | Pre-School Education | en_US |
dc.subject | Pre-School Teacher | en_US |
dc.subject | Early Childhood | en_US |
dc.subject | Musical Education | en_US |
dc.subject | Self-Efficacy Belief | en_US |
dc.title | Okul Öncesi Öğretmenlerinin Müzik Eğitimi Öz-Yeterlik İnançlarının İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | Examination of Preschool Teachers Music Education Self-Efficacy Beliefs | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Temel Eğitim Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Akpınar, Ecem | |