dc.contributor.advisor | Numan, İbrahim | |
dc.contributor.advisor | Idham, Noor Cholis | |
dc.contributor.author | Budiman, Hanif | |
dc.date.accessioned | 2021-08-31T13:40:36Z | |
dc.date.available | 2021-08-31T13:40:36Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | BUDİMAN, Hanif, Mimari Tasarım Sürecinde Serbest El Çizimi Rolü, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Mimarlık Anabilim Dalı Mimarlık Doktora Programı, Yayımlanmamış Doktora Tezi, İstanbul 2021. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/3883 | |
dc.description.abstract | Günümüzde çizim terimi, geniş anlamda yalnızca grafik görüntü ile bir nesneyi
temsil etme etkinliği olarak değil, genel olarak yaratıcı öneriler için iletişimi kolaylaştıran
bir etkinlik anlamıyla da giderek daha fazla kabul görmektedir. Yaratıcı süreci
incelemenin en zorlu yönlerinden biri, tasarımcıların benzersiz ve yaratıcı fikirleriyle, halk
tarafından yaygın olarak hissedilebilecek değerler arasında dengeli bir fikir
geliştirebilmesidir.
Serbest çizim yapmak, zihni, gözleri ve elleri beyin, vücut sensörleri ile dengeli
çalışma koordinasyonu içinde tutmanın ve yaratıcı fikirleri anlamanın, değerlendirmenin
ve sağlamanın değerli bir yöntemi gibi hissetmenin en iyi yoludur. Serbest çizim, sadece
fikri iletmenin bir yolu değil, aynı zamanda bir tasarım sürecine eşlik ederken mimari bir
sorunu çözmenin bir yolunu da sunmaktadır. Bilimin bir parçası olarak, özellikle bir
mimar için, bu etkinliğin aynı zamanda insanların düşünce ve ifadelerinin çeşitli
karakterini kabul ederken etkili bir çizim sisteminin bir yolu olarak planlanması
gerekecektir.
Bu çalışma, mimari tasarım süreci boyunca yeteneği geliştirmenin yanı sıra
uygun çizim uygulamaları ve faaliyetleri hakkında fikirler sağlamada serbest çizim
yönteminin yerini inceler. Eylem araştırmalarının metodolojisi, serbest çizim öğrenme
sürecini aktarmak için kullanılmıştır. Yazar deneyimleri ile birlikte, bu çalışma, amaçlarla
ve bu çalışmayı geliştirme ihtiyaçlarıyla ilgili katılımcıları içeren açıklayıcı - işbirlikçi bir
metodoloji içinde yürütülmektedir. | en_US |
dc.description.abstract | The term of drawing nowadays is increasingly understood in a broad sense, not just
known as an activity to representing an object by the graphic image, but as an activity
that facilitates communication for creative proposes in general. One of the most
challenging aspects of studying creative process is that designers can develop a
balanced can develop balanced ideas between values that can be felt commonly by the
public, with unique and creative ideas from a designer.
Practising freehand drawing is still the best way to maintain the mind, the
eyes, and the hands in balanced working coordination with the brain, body sensors and
feeling like a valuable method of understanding, evaluating and providing imaginative
ideas. Freehand drawing, not just a way to communicate the idea, but also offering a
way to solve the architectural problem in accompanying a design process. As part of
science, especially for an architect, this activity will also need to be planned as a way
of effective drawing system while accommodating the varied character of people's
thinking and expression.
This study examines how the method of freehand drawing in improving the
ability along the architectural design process, as well as providing ideas of appropriate
drawing practices and activities. The methodology of action research was used to
convey the freehand drawing learning process. Combination with author experiences,
this study is conducted a descriptive – collaborative methodology, which is involving
respondents who are relevant to the objectives and to the needs of developing this
study. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Mimari Anlatım | en_US |
dc.subject | Tasarım Süreci | en_US |
dc.subject | Serbest Çizim | en_US |
dc.subject | Grafik Düşünme | en_US |
dc.subject | Architectural Expression | en_US |
dc.subject | Design Process | en_US |
dc.subject | Freehand Drawing | en_US |
dc.subject | Graphic Thinking | en_US |
dc.title | Mimari Tasarım Sürecinde Serbest El Çizimi Rolü | en_US |
dc.title.alternative | The Role of Freehand Drawing in Architectural Design Process | en_US |
dc.type | doctoralThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Mimarlık Ana Bilim Dalı Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |