Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorTurgut, Tuğba
dc.contributor.authorÜmmet, Durmuş
dc.date.accessioned2021-09-17T09:08:28Z
dc.date.available2021-09-17T09:08:28Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationTURGUT, Tuğba & Durmuş ÜMMET. "Yetişkinlerde Motivasyon Düzenleme ve Akış Yaşantısı Arasındaki İlişkide Ototelik Kişiliğin Aracı Rolü". Pamukkale University Journal of Education, 53 (2021): 305-327.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/pauefd/issue/64712/836244
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/3926
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı yetişkin bireylerin motivasyon düzenleme becerileri ve akış yaşantısı arasındaki ilişkide ototelik kişilik özelliklerinin aracı rolünün incelenmesidir. Araştırma ilişkisel tarama modelinde yapılandırılmıştır. Araştırmanın örneklemini kolay ulaşılabilir örnekleme yöntemiyle seçilen 535 yetişkin birey oluşturmaktadır. Örneklem grubunu oluşturan bireylerin 368’i (%68,8) kadın, 167’si (%31,2) erkektir ve yaş ortalaması 34,89’dur. Araştırmada veri toplama araçları olarak Akış Yaşantısı Ölçeği, Ototelik Kişilik Envanteri ve Motivasyon Düzenleme Ölçeği kullanılmıştır. Araştırmanın amaçlarını test etmek üzere verilerin analizinde Pearson Momentler Çarpımı Korelasyonu, Koşullu Süreç Analizi ve Bootstrapping analizi kullanılmıştır. Yapılan analizler sonucunda akış yaşantısı, ototelik kişilik ve motivasyon düzenleme arasında pozitif yönlü anlamlı ilişkiler tespit edilmiştir. Kurulan modele göre yetişkin bireylerde motivasyon düzenleme becerileri ve akış yaşantısı arasındaki ilişkide ototelik kişilik özelliklerinin tam aracı rolünün olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç akış yaşantısı üzerinde motivasyon düzenlemenin var olan anlamlı etkisinin ototelik kişilik özelliklerinin modele dahil edilmesiyle ortadan kalktığını, başka bir ifadeyle akış yaşantısı üzerinde ototelik kişilik özelliklerinin etkisinin motivasyon düzenlemeden daha fazla olduğunu göstermektedir.en_US
dc.description.abstractThis research aims to examine the role of autotelic personality traits in the relationship between motivational regulating skills and the flow experience of adult individuals. The research is structured in a correlational model. The sample of the study consists of 535 adult individuals selected with the convenience sampling method. Of the individuals in the sample group, 368 (68.8%) are female, 167 (31.2%) are male, and the average age is 34.89. The Flow Experience Scale, Autotelic Personality Inventory, and Motivation Regulation Scale were used as data collection tools in the research. Pearson Product Moment Correlation, Conditional Process Analysis, and Bootstrapping analysis were used to analyze the data to test the research aims. As a result of the analysis, positive and significant relationships between flow experience, autotelic personality, and motivational regulation were determined. According to the established model, it has been concluded that autotelic personality traits have a full mediator role in the relationship between motivation regulation skills and flow experience in adult individuals. This result shows that the significant effect of motivation regulation on flow experience disappears with the inclusion of autotelic personality traits in the model; in other words, the effect of autotelic personality traits on flow experience is greater than motivation regulation.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherPamukkale Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.9779.pauefd.836244en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectAkış Yaşantısıen_US
dc.subjectOtotelik Kişiliken_US
dc.subjectMotivasyon Düzenlemeen_US
dc.subjectAracı Modelen_US
dc.subjectFlow Experienceen_US
dc.subjectAutotelic Personalityen_US
dc.subjectMotivation Regulationen_US
dc.subjectIntermediary Modelen_US
dc.titleYetişkinlerde Motivasyon Düzenleme ve Akış Yaşantısı Arasındaki İlişkide Ototelik Kişiliğin Aracı Rolüen_US
dc.title.alternativeThe Mediating Role of Autotelic Personality in the Relationship Between Motivation Regulation and Flow Experiences in Adultsen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalPamukkale University Journal of Educationen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümüen_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/ 0000-0003-3732-9005en_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/ 0000-0002-8318-9026en_US
dc.identifier.issue53en_US
dc.identifier.startpage305en_US
dc.identifier.endpage327en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorTurgut, Tuğba


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster