Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması
Citation
SAVAŞ, Nuran, Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlik Çalışması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Temel Eğitim Anabilim Dalı Okul Öncesi Eğitim Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2021.Abstract
Metodolojik araştırma yöntemi yardımıyla oluşturulmuş bu çalışmanın amacı, “Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeğinin Geçerlik ve Güvenilirlilik Çalışması” olarak söylenebilir. Bu çalışma Cassidy ve Asher tarafından geliştirilen Loneliness and Social Dissatisfaction isimli geçerlilik ve güvenilirliği olan ölçeğin uyarlama çalışmasını da ihtiva etmektedir. Bu araştırmanın örneklemi, Bitlis ilinde Milli Eğitim il müdürlüğüne bağlı olan okul öncesi eğitim kurumları bünyesinde eğitim görmekte olan 60-72 aylık 150 çocuktan oluşmaktadır. Söz konusu bu çalışmada kullanılan veri toplama araçları, Okul Öncesi Yanlızlık ve Yalıtılmış Ölçeği” ve “Kişisel Bilgi Formu” olarak belirlenmiştir. Çalışmanın katılımcılarına yöneltilen 23 soruya verilen cevaplar üzerinden söz konusu ölçeğin geçerlik ve güvenilirliğinin sınanması amaçlanmıştır.Çalışma sonucunda araştırmaya katılan 60-72 aylık okul öncesi dönem çocuklarına uygulanan Okul Öncesi Yalnızlık ve Yalıtılmışlık Ölçeğinin yüksek derecede geçerli ve güvenilir olduğu tespit edilmiştir. The purpose of this study, which was created with the help of methodological research method, can be said as "The Validity and Reliability Study of the Preschool Loneliness and Isolation Scale". This study also includes the adaptation study of the scale with validity and reliability named Loneliness and Social Dissatisfaction developed by Cassidy and Asher. The sample of this research consists of 150 children aged 60-72 months who are studying in pre-school education institutions affiliated to the Provincial Directorate of National Education in Bitlis. The data collection tools used in this study were determined as Preschool Loneliness and Isolation Scale” and “Personal Information Form”. It was aimed to test the validity and reliability of the scale in question through the answers given to 23 questions directed to the participants of the study.As a result of the study, it was determined that the Preschool Loneliness and Isolation Scale, which was applied to the 60-72 month old preschool children participating in the research, was highly valid and reliable.