dc.contributor.advisor | Vural, Ayşe Pınar | |
dc.contributor.author | Kepçeli, Büşra Kızılışık | |
dc.date.accessioned | 2022-01-13T07:38:22Z | |
dc.date.available | 2022-01-13T07:38:22Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | KEPÇELİ, Büşra Kızılışık, Covid-19 Sürecinin Çocuk ve Ergenler Üzerindeki Etkilerinin Psikososyal Açıdan İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, İstanbul 2021. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4025 | |
dc.description.abstract | COVID-19 salgını ortaya çıktığından beri tüm dünyada olduğu gibi Türkiye’yi de
bir çok açıdan etkilemiştir. COVID-19 sürecinde kişilerde psikolojik, sosyal, bilişsel
ve davranışsal tepkiler görülmeye başlanmıştır. Bu süreçte, gerek iç dünyamızda
gerek günlük rutinimizde çok büyük bir değişim yaşadık.Tıbbi açıdan çocuk ve
ergenlerin hastalıktan(COVID-19) en az etkilenen yaş grubu oldukları belirtilse de ,
pandemi sürecinden psikososyal açıdan en çok etkilenenlerdir.Çocuklar ve ergenler ,
bu süreçte eğitim öğretim etkinliklerinin uzaktan eğitime geçmesiyle, sokağa çıkma
kısıtlamalarıyla, akranlarından ayrılmalarıyla şüphesiz süreçten en çok etkilenen yaş
grubu olmuşlardır. Bu yaşlarda karantinada olmak, virüsün neden olduğu fiziksel
acılardan daha fazla psikolojik yüktür. Okulların kapanmasıyla, açık hava
aktivitelerinin olmamasıyla, anormal beslenme ve uyku alışkanlıklarıyla çocukların
olağan yaşam tarzının bozulması muhtemeldir ve bu durum stresi, üzüntüyü,
sabırsızlığı, öfkeyi ve çeşitli psikososyal belirtileri teşvik edebilir.COVID-19 her
gelişim döneminden bireyleri etkilese de ihtiyaçlarını kendi başına karşılayamıyor
olmaları, gelişimlerini tamamlamamış olmaları ve diğer ruh sağlığı sorunlarına daha
açık halde olmaları nedeniyle çocuk ve ergenleri bu konuda öncelikli duruma
getirmiş olabilir.Bu nedenle bu çalışmada, COVID-19 pandemi sürecinde çocuk ve
ergenlerin gösterdikleri tepkilere , sahip oldukları koruyucu ve risk faktörlerine ,
pandemi sürecinde ve sonrasında çocuk ve ergenlerin psikolojik dayanalıklılığını
güçlendirmenin önemine yer verilmiştir. Bu doğrultuda, ebeveynlerin ve ruh sağlığı
uzmanlarının COVID-19'un çocuklar ve ergenler üzerindeki psikososyal olumsuz
etkilerini azaltmak için yapabilecekleri belirtilmiştir. | en_US |
dc.description.abstract | The COVID-19 pandemic has affected Turkey in many ways, as it has the
whole world. In the process of COVID-19, psychological, social, cognitive and
behavioral reactions have begun to be seen in people. In this process, we have
experienced a great change both in our inner world and in our daily routine.
Although it is stated that children and adolescents are the age group that is the least
affected by the disease (COVID-19) from a medical point of view, they are the most
affected by the pandemic process from a psychosocial point of view. Children and
adolescents receive education in this process. With the transition of teaching
activities to distance education, curfews, and separation from their peers, they have
undoubtedly been the age group most affected by the process. Being in quarantine at
this age is more of a psychological burden than the physical pain caused by the virus.
With the closure of schools, lack of outdoor activities, abnormal eating and sleeping
habits, children's usual lifestyle is likely to be disrupted, and this can promote stress,
sadness, impatience, anger and various psychosocial symptoms. Although COVID-
19 affects individuals from all developmental stages, their inability to meet their
needs on their own. Therefore, in this study, the reactions of children and adolescents during the COVID-19 pandemic process, their protective and risk factors, during and
after the pandemic period should be given priority. The importance of strengthening
the psychological resilience of children and adolescents is emphasized. In this
direction, it is stated that parents and mental health professionals can do to reduce the
psychosocial negative effects of COVID-19 on children and adolescents. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Ergenler | en_US |
dc.subject | Çocuklar | en_US |
dc.subject | Psikososyal Etkiler | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.subject | Ruh Sağlığı | en_US |
dc.subject | Pandemi | en_US |
dc.subject | Adolescents | en_US |
dc.subject | Children | en_US |
dc.subject | Psychosocial Effects | en_US |
dc.subject | Mental Health | en_US |
dc.subject | Pandemic | en_US |
dc.title | Covid-19 Sürecinin Çocuk ve Ergenler Üzerindeki Etkilerinin Psikososyal Açıdan İncelenmesi | en_US |
dc.title.alternative | A Psychosocial Investigation of the Effects of the Covid- 19 Process on Children and Adolescents | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kepçeli, Büşra Kızılışık | |