dc.contributor.author | Turgut, Tuğba | |
dc.contributor.author | Okur, Sinan | |
dc.date.accessioned | 2022-03-18T08:55:29Z | |
dc.date.available | 2022-03-18T08:55:29Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | TURGUT, Tuğba & Sinan OKUR. "COVID-19 Pandemi Sürecinde Ortaya Çıkan Yeni Bir Kavram: Zoom Yorgunluğu", İnsan & Toplum, (2022): 2-26. | en_US |
dc.identifier.uri | https://insanvetoplum.org/online-first/m0661 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4077 | |
dc.description.abstract | COVID-19 nedeniyle tüm dünyada ilan edilen ve yaklaşık iki yıldır devam eden pandemi süreci, bireylerin hayatını
derinden etkileyerek birçok yaşam alanında değişiklikler yaşanmasına sebep olmaktadır. Özellikle eğitim alanında yüz
yüze eğitime ara verilerek uzaktan eğitime geçilmiş ve uzaktan eğitim süreci yaygınlaşarak pandeminin getirdiği hayatın
yeni normali haline gelmiştir. Bu yeni normal içerisinde bireyler günlük hayatın büyük bir kısmını teknolojik aletlerin
başında çevrim içi olarak geçirmeye başlamıştır. Her türlü aktiviteyi çevrim içi platformlar üzerinden gerçekleştiren
bireylerin son zamanlarda sıklıkla Zoom uygulamasını kullandıkları ve Zoom’un bireylerin yaşamının önemli bir
bileşeni olduğu belirlenmiştir. Bireylerin Zoom’da farklı sebepler ile günün büyük bir çoğunluğunu geçirmesi fiziksel,
bilişsel ve psikolojik açıdan sorunların ortaya çıkmasına neden olmuştur. Aşırı, bilinçsiz ve kontrolsüz Zoom kullanımı
sonucunda yaşanan tüm sorunlar alanyazında Zoom yorgunluğu olarak ifade edilmiştir. Bu çalışmada dijital çağın yeni
problemi olarak görülen Zoom yorgunluğu kavramı, alanyazın çerçevesinde ele alınmaktadır. Özellikle Zoom yorgunluğu
kavramının ortaya çıkışı, tanımlanması, temel sebepleri, biyolojik ve nöropsikolojik açıdan açıklanması ve bireyler
üzerindeki etkileri ile bu etkilerin azaltılabilmesi için neler yapılması gerektiği detaylı olarak incelenmektedir. Güncel
ve özgün bir konu olduğu düşünülen bu çalışmanın ulusal alanyazına önemli katkılar sağlayacağına inanılmaktadır. | en_US |
dc.description.abstract | The pandemic process, which has been announced all over the world due to COVID-19 and has been going
on for about two year, has profoundly affected the lives of individuals, causing changes in many areas of life. Especially
in the field of education, face-to-face education was suspended, and distance education was started, and the distance
education process became widespread and became the new normal of life brought by the pandemic process. In this new
normal, individuals have started to spend a large part of their daily life online in front of technological devices. It has
been determined that individuals who carry out all kinds of activities through online platforms use the Zoom application
most frequently and Zoom is an important component of the lives of individuals. The fact that individuals spend most
of the day on Zoom for different reasons has led to the emergence of physical, cognitive and psychological problems.
All the problems experienced as a result of excessive, unconscious and uncontrolled use of Zoom are expressed as Zoom
fatigue in the literature. In this study, the concept of Zoom fatigue, which is seen as the new problem of the digital age, is
discussed within the framework of the literature. In particular, the emergence of the concept of Zoom fatigue, the way it
is defined, its basic causes, its biological and neuropsychological explanation, its effects on individuals and what should
be done to reduce these effects are examined in detail. It is believed that this study, which is thought to be a current and
original subject, will make significant contributions particularly to the national literature. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | İlmi Etüdler Derneği | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.12658/M0661 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.subject | Pandemi Süreci | en_US |
dc.subject | Uzaktan Eğitim | en_US |
dc.subject | Zoom | en_US |
dc.subject | Zoom Yorgunluğu | en_US |
dc.subject | COVID-19 | en_US |
dc.subject | Pandemic | en_US |
dc.subject | Distance Learning | en_US |
dc.subject | Zoom | en_US |
dc.subject | Zoom Fatigue | en_US |
dc.title | COVID-19 Pandemi Sürecinde Ortaya Çıkan Yeni Bir Kavram: Zoom Yorgunluğu | en_US |
dc.title.alternative | A New Concept Emerging During the COVID-19 Pandemic: Zoom Fatigue | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | İnsan & Toplum | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Eğitim Fakültesi, Eğitim Bilimleri Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/ 0000-0003-3732-9005 | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/ 0000-0002-3439-5907 | en_US |
dc.identifier.startpage | 2 | en_US |
dc.identifier.endpage | 26 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Turgut, Tuğba | |