Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorÖzsaray, Mustafa
dc.date.accessioned2022-06-28T13:39:54Z
dc.date.available2022-06-28T13:39:54Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationÖZSARAY, Mustafa. "Gençlerin İyiliğe Yönlendirilmesinde Fütüvvet ve Halvet der-Encümen İlkelerinden Yararlanılması" FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 19 (2022): 117-134.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/70588/1136438
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4106
dc.description.abstractGençlik, insan hayatının en dinamik ve heyecanlı dönemidir. Bu dönemin özelliklerinden olan dinamizm ve heyecan ise gençlerde olumlu ve olumsuz düşünceler, hedefler ve eylemlerin etkisini katlayıcı özelliğe sahip faktörlerdir. Gençlerin bağımlılıkla neticelenen zararlı ve kötü alışkanlıklara kapılmadan, kendilerini mutlu edecek olumlu hedeflere yönlendirilmeleri gerekir. Bu hedeflerden biri kariyer sahibi olmak, diğeri ve daha önemlisi ise manevî değerlere bağlı ve iyilik eksenli bir hayat anlayışını benimsemek olmalıdır. Bu iki hedefe ulaşmak için gençlerin terbiye esaslı bir eğitim alması gereklidir. Gençlerin kulluk görevinin farkında, ahlâkî donanıma sahip, zararlı alışkanlıklardan uzak ve halka yararlı işler yapan fertler olabilmeleri daima arzu edilmiştir. Bu hususta günümüz gençliğine yön verebilecek bir anlayış tasavvuf düşüncesinden uyarlanabilir. Bu düşünceden hareketle bu makalede önce merhametli, yiğit ve iyiliksever gençlerin yetiştirilmesi için tasavvuf kitaplarındaki fütüvvet tariflerinin önemi üzerinde durulacaktır. Bundan sonra ise yine gençlerin iyiliğe yönlendirilmesinde “halvet der encümen”, bir başka deyişle “halk içinde Hak ile olmak” ilkesinin yararına dikkat çekilecektir.en_US
dc.description.abstractYouth is the most dynamic and exciting period of human life. Dynamism and excitement, which are the characteristics of this period, are factors that multiply the effects of positive and negative thoughts, goals and actions in young people. Young people should be guided towards positive goals that will make them happy, without falling into harmful and bad habits that result in addiction. One of these goals should be to have a career, and the other and more importantly, to adopt an understanding of life based on moral values and benevolence. In order to achieve these two goals, it is necessary for young people to receive a manners-centered education. It has always been desired for young people to be individuals who are aware of their servitude, are morally equiped, are free from harmful habits and are useful for the public. In this regard, an understanding that can guide today’s youth can be adapted from mysticism thoughts. Based on this idea, this article will first focus on the importance of futuwwa principles in Sufi books for raising compassionate, brave and benevolent young people. After that, attention will be drawn to the benefit of the principle of “halvet der encümen”, in other words, “to be with God in public” in directing the youth to goodness.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1136438en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectTasavvufen_US
dc.subjectFütüvveten_US
dc.subjectHalvet Der-encümenen_US
dc.subjectGençliken_US
dc.subjectİyiliken_US
dc.subjectSufismen_US
dc.subjectFutuwwaen_US
dc.subjectYouthen_US
dc.subjectGoodnessen_US
dc.titleGençlerin İyiliğe Yönlendirilmesinde Fütüvvet ve Halvet der-Encümen İlkelerinden Yararlanılmasıen_US
dc.title.alternativeIn Orienting Youth to Good Benefiting from the Principles of Futuwwa and Halvet der-Encümenen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/ 0000-0001-7148-3757en_US
dc.identifier.issue19en_US
dc.identifier.startpage117en_US
dc.identifier.endpage134en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorÖzsaray, Mustafa


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster