Olumsuz İnanış ve Davranışlara Karşı Kur’ân’da Verilen Cevaplar
Künye
YAVUZ, Muhammed. "Olumsuz İnanış ve Davranışlara Karşı Kur’ân’da Verilen Cevaplar." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 19 (2022): 189-207.Özet
Kur’ân’da İslâm karşıtlarının birtakım söz ve eylemlerine dâir bilgiler yer almakta;
akabinde ise bunların reddedildiği görülmektedir. Ehl-i Kitap, müşrikler, münâfıklar ve
şeytandan sudûr ettiği bilinen bu söz ve eylemler; tevhîd, nübüvvet ve âhiret olarak üç
başlık altında değerlendirilebilir. Tevhitten maksat; Allah’ın birliği, kudret ve yaratıcılığı
gibi sıfatlarına îmân etmek; nübüvvetten maksat; insanlara dünya ve âhiret mutluluğunu
kazanmaları yolunda yapılan vahiy merkezli rehberlik görevi; âhiretten kastedilen ise insanların,
öldükten sonra yeniden diriltilip, dünyada yapıp ettiklerinin hesâbını verdikten
sonra mükâfâtlandırılacakları veya cezalandırılacaklarına inandıkları gündür. Söz edilenlerden
kimi ya tevhîd veya nübüvvete, kimi de âhirete karşı çıkmaktadır. Bunun yanında
Kur’ân’da bazı peygamberlerden sudûr eden söz veya eylemlere de eleştirel nitelikte
cevaplar verildiği görülmektedir. İşte bu makâlede Kur’ân’ın, uygun görmediği söz ve
eylemler ile onlara verdiği cevaplar işlenecektir. While Qur’an contains information about a number of words and actions from the
opponents of Islam, it is also observed that they are rejected afterwards. These words
and actions, which are known to be coming from People of the Book, the polytheists, the
hypocrites and the Satan, can be evaluated under the 3 main headings of Tawhid, Prophethood
and the Hereafter. What is meant by Tawhid is to believe in the titles of Allah such
as his unity, omnipotence and creativity. Prophethood means revelation based guidance
to help people to gain happiness both in the world and the Hereafter; and what is meant
by Hereafter is for people to believe in the day of Judgement, resurrection after death,
being rewarded or punished after being accounted for what they did in the world. Of those
mentioned, some oppose either Tawhid or Prophethood, and some oppose the Hereafter.
Moreover, it is also observed within the Qur’an that judgmental answers are provided to
some of the actions of some of the prophets. Hereby, this article will cover the words and
actions that the Qur’an does not consider appropriate, as well as the answers provided for
them by Qur’an.
Kaynak
FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri DergisiSayı
19Bağlantı
https://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/70588/1136473https://hdl.handle.net/11352/4111