• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • FSM Vakıf Üniversitesi Yayınları / Publications of FSM Vakif University
  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Analysis of “From Good Examples in Education to Original Practices” Projects of Istanbul Directorate of National Education in the Scope of Values

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (903.9Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Yıldız, B.Barış

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

YILDIZ, B. Barış. "Analysis of “From Good Examples in Education to Original Practices” Projects of Istanbul Directorate of National Education in the Scope of Values." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 19 (2022): 347-368.

Özet

The project “From Good Examples In Education To Original Practices” of İstanbul Directorate of National Education, with the application rate of studies from 39 districts increasing every year is an indicator of the teachers’ for learning and growing demand for developing innovative applications that directly concern educational fields. In order to think with the aim of education, to make efforts and to disseminate original activities with an exemplary attitude, out of a total of 5 thousand 119 applications, 111 were able to stay at the exhibition stage in the projects of 2019-2020 consisted in the categories of effective teaching, special education, science and technology, culture, art and sports, environment and school aesthetics. The purpose of this study was to determine which values were included in the 111 Projects that were eligible to be exhibited from 39 districts within the scope of the “Good Examples in Education to Original Practices” project of the İstanbul Provincial Directorate of National Education and how much they were included. The values contained in the projects were presented in tables and the value discourses were directly exemplified by quotations. As a result of the research, the most common value expressions in the projects are cooperation, unity, diligence , responsibility,happiness, love, respect, while the least seen values are honesty, hospitality, national and religious holidays, cleanliness, peace, and humility.
 
İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünün “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara” projesi; 39 ilçeden çalışmaların her yıl artış gösteren başvuru oranı ile öğretmenlerin öğrenmeye ve eğitim alanlarını doğrudan ilgilendiren inovasyona açık uygulamalar geliştirmeye olan talebin arttığının bir göstergesidir. Eğitim hedefiyle düşünmek, çaba göstermek ve örnek tutumla özgün faaliyetleri yaygınlaştırmak amacıyla 2019-2020 projeleri etkin öğretim, özel eğitim, bilim ve teknoloji, kültür,sanat ve spor, çevre ve okul estetiği kategorilerinde toplam 5 bin 119 başvurunun 111’i sergi aşamasına kalabilmiştir. Bu çalışmanın amacı; İstanbul İl Millî Eğitim Müdürlüğünün “Eğitimde İyi Örneklerden Özgün Uygulamalara” projesi kapsamında 39 ilçeden sergilenmeye hak kazanan 111 Projede hangi değerlere ne kadar yer verildiği tespit edilmeye çalışılmıştır. Projelerde yer alan değerler tablolar halinde sunularak değer söylemleri doğrudan alıntılarla örneklendirilmiştir. Araştırma sonucunda Projelerde en çok görülen değer ifadeleri işbirliği, birlik, titizlik, sorumluluk, mutluluk, sevgi, saygı olurken; en az görülen değerler ise dürüstlük, misafirperverlik, milli ve dini bayramlar, temizlik, barış, tevazudur.
 

Kaynak

FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi

Sayı

19

Bağlantı

https://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/70588/1136514
https://hdl.handle.net/11352/4112

Koleksiyonlar

  • FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi [539]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.