• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Merkezler / Centers
  • Alüminyum Test Eğitim ve Araştırma Merkezi (ALUTEAM)
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Merkezler / Centers
  • Alüminyum Test Eğitim ve Araştırma Merkezi (ALUTEAM)
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

A Novel 3D Printed Air-Cooled Fuel Cooler Heat Exchanger for Aviation Industry

Thumbnail

Göster/Aç

Ana Makale (5.778Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess

Tarih

2022

Yazar

Koca, Aliihsan
Çalışkan, Cemal İrfan
Koç, Ebubekir
Akbal, Ömer

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KOCA, Aliihsan, Cemal İrfan ÇALIŞKAN, Ebubekir KOÇ & Ömer AKBAL. "A Novel 3D Printed Air-Cooled Fuel Cooler Heat Exchanger for Aviation Industry." Heat Transfer Engineering, (2022): 2-22.

Özet

Unmanned aerial vehicles are expected to complete their missions even in adverse weather conditions. Overheating in the engine area may occur, particularly at high speeds due to using the full engine throttle. Another design factor that affects endurance duration and maximum take-off weight is the weight of the unmanned aerial vehicle heat exchanger. In this paper, a new type of air-cooled fuel cooler heat exchanger is proposed to reduce the total weight of the heat exchanger by increasing cooling performance through the design flexibility offered by additive manufacturing. The printed circuit heat exchanger has a circular cross-section to prevent dead bends in the heat transfer surfaces and feed coolant air directly onto the fins and circulation pipes. Twisted fins and piping structure were adjusted so they could be produced without any support, generate turbulence, and reduce total weight. The fluid flow and heat transfer characteristics of novel and conventional heat exchangers were simulated in 3D. The flow physics of both exchangers were studied to determine how the new design enhances heat transfer. Numerical results showed that the new heat exchanger has 55.6% more cooling capacity than the conventional one. The heat exchanger weight was decreased from 774 to 263 g.

Kaynak

Heat Transfer Engineering

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4195

Koleksiyonlar

  • Alüminyum Test Eğitim ve Araştırma Merkezi (ALUTEAM) [118]
  • Scopus İndeksli Yayınlar / Scopus Indexed Publications [630]
  • WOS İndeksli Yayınlar / WOS Indexed Publications [568]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.