• Türkçe
    • English
  • English 
    • Türkçe
    • English
  • Login
View Item 
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
  •   FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Milli Kütüphane’deki 2519 No’lu Şiir Mecmuası (İnceleme-Metin-Nesre Çeviri)

Thumbnail

View/Open

Tez (8.589Mb)

Access

info:eu-repo/semantics/openAccess

Date

2022

Author

Cantürü, Esra Rümeysa

Metadata

Show full item record

Citation

CANTÜRÜ, Esra Rümeysa, Milli Kütüphane’deki 2519 No’lu Şiir Mecmuası (İnceleme-Metin-Nesre Çeviri), Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Türk Dili ve Edebiyatı Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.

Abstract

Bu çalışmada Milli Kütüphane 2519 numarada kayıtlı 16. Yy şairlerinin şiirlerini içeren Mecmûâ-i Eş’âr adlı yazma nüshası üç ana başlık altında incelenmiştir. Birinci bölümde şiir mecmualarının önemi ve Klasik Türk edebiyatındaki yeri üzerinde durulmuştur. İkinci bölümde mecmuanın şekil ve muhteva hususiyetleri ele alınmış ve şiirşair bağlamında incelemesi yapılmıştır. Üçüncü bölümde mecmuanın transkripsiyonlu metni, nesre çevirisi ve orijinal eser sayfalarına yer verilmiştir. Bu tez ile şiir mecmualarının araştırmacılara ışık tutmasının önemini vurgulamak ve klâsik edebiyat ile ilgili yapılacak çalışmalara kaynak oluşturması amaçlanmıştır.
 
In this study, the National Library was registered at number 2519, 16. The manuscript copy called Majmua-i Ash'ar, which contains the poems of the poets of the century, has been examined under three main headings. In the first chapter, the importance of poetry and its place in Classical Turkish literature are emphasized. In the second chapter, the shape and content aspects of the mecmuan are discussed and examined in the context of poetry-poet. In the third chapter, the transcribed text of the mecmuan, the prose translation and the original work pages are included. With this thesis, it is aimed to emphasize the importance of shining a light on the problems of poetry to researchers and to create a source for the studies to be carried out on classical literature.
 

URI

https://hdl.handle.net/11352/4264

Collections

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1037]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 




| Policy | Guide | Contact |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Advanced Search

sherpa/romeo

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution AuthorThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsTypeLanguageDepartmentCategoryPublisherAccess TypeInstitution Author

My Account

LoginRegister

Statistics

View Google Analytics Statistics

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Policy || Guide || Library || FSM Vakıf University || OAI-PMH ||

FSM Vakıf University, İstanbul, Turkey
If you find any errors in content, please contact:

Creative Commons License
FSM Vakıf University Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.