dc.contributor.advisor | Kocabaş, İbrahim | |
dc.contributor.author | Kılıçdere, Kenan | |
dc.date.accessioned | 2023-02-27T14:17:50Z | |
dc.date.available | 2023-02-27T14:17:50Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | KILIÇDERE, Kenan, Eğitim Kurumlarında Okul Kültürünün Öğretmenlerin İş Doyumuna Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans
Programı, Yayımlanmamış Dönem Projesi, İstanbul 2021. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4324 | |
dc.description.abstract | Örgütsel kültür bir organizasyondaki insanların davranışlarına rehberlik
eden normlar, davranışlar, değerler, inançlar ve alışkanlıklar sistemidir. Bir
eğitim kurumu olarak okulda var olan kültür, ortak hedeflere rehberlik eder
ve başarılı olmak için hangi disiplinlerin gerekli olduğu konusunda
normların oluşmasını sağlar. Bu nedenle okulun başarısını desteklemek ve
sürdürmek için kültür oluşturulmalıdır.
İş tatmini, insanların iş veya iş hayatı değerlendirmesinden ürettikleri
tatmin veya olumlu durum olarak tanımlanmaktadır. İşten memnuniyet ya
da memnuniyetsizlik, kişilerin motivasyonları ile ilgili olduğu gibi,
çalışanların kendileri, işin özellikleri, çalışma ortamı gibi birçok faktörden
de etkilenmektedir. Bu nedenle, bir kişinin iş doyum düzeyini belirlemek
oldukça zordur.
Tüm bu bilgilerden hareketle bu araştırmanın amacı, eğitim
kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü ile iş doyumları
arasında bir bağlantı olup olmadığını belirlemektir.
Araştırmada yapılan literatür taraması sonuçlarına göre eğitim
kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü iş doyumlarını
doğrudan etkilemektedir. | en_US |
dc.description.abstract | Organizational culture is a system of norms, behaviors, values, beliefs
and habits that guide the behavior of people in an organization. The culture
that exists in the school as an educational institution guides common goals
and establishes norms about which disciplines are necessary to be
successful. Therefore, a culture should be created to support and sustain the
success of the school.
Job satisfaction is defined as the satisfaction or positive state that people
derive from their job or work life evaluation. Job satisfaction or
dissatisfaction is affected by many factors such as the employees
themselves, the characteristics of the job, and the working environment, as
well as the motivations of the people. Therefore, it is quite difficult to
determine the level of job satisfaction of a person.
Based on all this information, the aim of this research is to determine
whether there is a connection between organizational culture and job
satisfaction of teachers working in educational institutions.
According to the results of the literature review conducted in the
research, the organizational culture of the teachers working in educational
institutions directly affects their job satisfaction. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İş Doyumu | en_US |
dc.subject | Örgüt Kültürü | en_US |
dc.subject | Eğitim Kurumları | en_US |
dc.subject | Job Satisfaction | en_US |
dc.subject | Organizational Culture | en_US |
dc.subject | Educational Institutions | en_US |
dc.title | Eğitim Kurumlarında Okul Kültürünün Öğretmenlerin İş Doyumuna Etkisi | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Kılıçdere, Kenan | |