Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocabaş, İbrahim
dc.contributor.authorKılıçdere, Kenan
dc.date.accessioned2023-02-27T14:17:50Z
dc.date.available2023-02-27T14:17:50Z
dc.date.issued2021en_US
dc.identifier.citationKILIÇDERE, Kenan, Eğitim Kurumlarında Okul Kültürünün Öğretmenlerin İş Doyumuna Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı, Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Dönem Projesi, İstanbul 2021.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4324
dc.description.abstractÖrgütsel kültür bir organizasyondaki insanların davranışlarına rehberlik eden normlar, davranışlar, değerler, inançlar ve alışkanlıklar sistemidir. Bir eğitim kurumu olarak okulda var olan kültür, ortak hedeflere rehberlik eder ve başarılı olmak için hangi disiplinlerin gerekli olduğu konusunda normların oluşmasını sağlar. Bu nedenle okulun başarısını desteklemek ve sürdürmek için kültür oluşturulmalıdır. İş tatmini, insanların iş veya iş hayatı değerlendirmesinden ürettikleri tatmin veya olumlu durum olarak tanımlanmaktadır. İşten memnuniyet ya da memnuniyetsizlik, kişilerin motivasyonları ile ilgili olduğu gibi, çalışanların kendileri, işin özellikleri, çalışma ortamı gibi birçok faktörden de etkilenmektedir. Bu nedenle, bir kişinin iş doyum düzeyini belirlemek oldukça zordur. Tüm bu bilgilerden hareketle bu araştırmanın amacı, eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü ile iş doyumları arasında bir bağlantı olup olmadığını belirlemektir. Araştırmada yapılan literatür taraması sonuçlarına göre eğitim kurumlarında görev yapan öğretmenlerin örgüt kültürü iş doyumlarını doğrudan etkilemektedir.en_US
dc.description.abstractOrganizational culture is a system of norms, behaviors, values, beliefs and habits that guide the behavior of people in an organization. The culture that exists in the school as an educational institution guides common goals and establishes norms about which disciplines are necessary to be successful. Therefore, a culture should be created to support and sustain the success of the school. Job satisfaction is defined as the satisfaction or positive state that people derive from their job or work life evaluation. Job satisfaction or dissatisfaction is affected by many factors such as the employees themselves, the characteristics of the job, and the working environment, as well as the motivations of the people. Therefore, it is quite difficult to determine the level of job satisfaction of a person. Based on all this information, the aim of this research is to determine whether there is a connection between organizational culture and job satisfaction of teachers working in educational institutions. According to the results of the literature review conducted in the research, the organizational culture of the teachers working in educational institutions directly affects their job satisfaction.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİş Doyumuen_US
dc.subjectÖrgüt Kültürüen_US
dc.subjectEğitim Kurumlarıen_US
dc.subjectJob Satisfactionen_US
dc.subjectOrganizational Cultureen_US
dc.subjectEducational Institutionsen_US
dc.titleEğitim Kurumlarında Okul Kültürünün Öğretmenlerin İş Doyumuna Etkisien_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKılıçdere, Kenan


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster