Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Kimlik Algısının Belirlenmesi
Künye
DİKMEN, Candemir, Sınıf Öğretmenlerinin Örgütsel Kimlik Algısının Belirlenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Ve Denetimi Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz yüksek lisans, İstanbul 2022.Özet
Bu çalışmada Çekmeköy İlçesinde görev yapan sınıf öğretmenlerinin mesleki aidiyet algılarının mesleki kıdem ve cinsiyet değişkenlerine göre anlamlı farklılık oluşturup oluşturmadığını belirlemek amaçlanmıştır. Nicel bir araştırma yaklaşımlarından ilişkiseltarama desenine göre tasarlanmıştır. İlişkisel tarama deseninde iki veya daha çok değişken arasında birlikte değişimin var olduğunun belirlenip belirlenmesine bakılır. Araştırmanın örneklemini ,2021-2022 eğitim ve öğretim yılında İstanbul ili Çekmeköy ilçesinde bulunan sınıf öğretmenleri oluşturmaktadır. Çalışmada veriler çevrimiçi form aracılığıyla online olarak toplanmıştır. Bu araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre sınıf öğretmenlerinin mesleki aidiyet durumları mesleki kıdeme göre anlamlı birfarklılık oluşturmamış olmasına karşın cinsiyet değişkenine göre kadınların erkelerden daha fazla aidiyet duygusuna sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır.