Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorTurhan, Nihan Sölpük
dc.contributor.authorKocaman, Recep
dc.date.accessioned2023-03-03T12:01:31Z
dc.date.available2023-03-03T12:01:31Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKOCAMAN, Recep, Öğretmenlerin İmam Hatip Okul Kültürüne İlişkin Görüşleri: Sancaktepe Örneği, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Uzmanlık Projesi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4334
dc.description.abstractBu çalışma ile tarihimizin en eski kurumlarından biri olan İmam Hatip Okullarında oluşmuş olan okul kültürünü belirlemektir. Milli Eğitim Bakanlığı, Din Öğretimi Genel Müdürlüğü verilerine göre İstanbul’da bulunan İmam Hatip Ortaokullarının sayısı 247 iken İmam Hatip Liselerinin sayısı 335 olduğu görülmektedir. İstanbul gibi okullaşma yoğunluğunun ciddi seviyelerde olduğu bir şehirde her bir ilçesi dahi Anadolu da bir il nüfusunu ve okullaşma oranını geride bırakacak bir yoğunluğa sahip olduğu görülmektedir. Bu durum dikkate alındığında akademik çalışma yapmanın sahada ne denli zorluklarla geçeceği gözle görülür olarak hissedilmektedir. Hali hazırda görev yapmakta olduğum Sancaktepe ilçesinde bu çalışmayı yapmak daha uygun olacaktır diye düşünmekteyim. Sancaktepe İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı kurumlar incelendiğinde 9 adet İmam Hatip Lisesinin ve 10 adet İmam Hatip Ortaokulunun bulunduğunu görmekteyiz. Bunun için Sancaktepe ilçesinde faaliyet gösteren 19 İmam Hatip Lise ve Ortaokullarında görev yapan öğretmen ve yöneticilerin görüşlerine müracaat edilmesi planlanmaktadır. Okul Kültürü, bir okulun kimliğini oluşturmaktadır, hem çalışanların iş performansları üzerinde hem de öğrencilerin okul başarısı üzerinde direk etkili olan bir husustur. İmam Hatip Okulları ile ilgili yapılan okul kültürüne dair alan yazın incelendiğinde son yıllarda çeşitli versiyonlar ve araştırma yöntemleri ile bu alanda bazı çalışmaların yapıldığı gözlemlenmektedir. Cemil Yıldırım’ın Dicle Üniversitesinde yaptığı yüksek lisans düzeyindeki 2015 tarihli “İmam Hatip Liselerinde Okul Kültürü Algısı / Diyarbakır Örneği” çalışması bu alanda yapılmış ilk çalışma olarak karşımıza çıkmaktadır. Bu alanda yapmayı planladığımız çalışma ile İmam Hatip Okullarına ait özgün bir kültürün oluşup oluşmadığını tespit etmeye çalışmaktır. Son yıllarda hızla artan imam hatip okulları sayısı ve öğrenci talebindeki yoğunlukta bu kültürün etkisinin olup olmadığını da bu çalışma ile anlamaya çalışacağız. Bu araştırmanın yöntemi nitel olup, durum çalışması desenine göre analizler yapılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu tesadüfi olmayan örnekleme tekniklerinden biri olan, ölçüt örnekleme tekniğine göre belirlenmiştir. Buna göre, çalışma grubunu Sancaktepe’de öğretmenlik yapan 8 katılımcı oluşturmaktadır.en_US
dc.description.abstractWith this study, it is one of the oldest institutions of our history, is to determine the school culture formed in Imam Hatip schools. According to the General Directorate of Religious Department of Education, the Number of Imam Hatip Ortenics in Istanbul, according to the General Directorate of Religious Teaching General Directorate, it is seen that the number of Imam Hatip high schools are 335. Even in a city where the intensity of schooling such as Istanbul is at serious levels, Anatolia also has an intensity to leave a provincial population and the schooling rate. Considering this situation, academic study is felt visible to see what difficulty on the field. I think that in the Sanciktepe district that I am already in duty will be more appropriate to do this study. When the institutions connected to the National Education Directorate of the Sancaktepe County National Education Directorate, we see that 9 Imam Hatip High Schools and 10 Imam Hatip Medium Schools are found. It is planned to be applied to the opinions of teachers and managers working in Sancaktepe district of Sancaktepe. The school culture constitutes the identity of a school, both of the employees on business performances and students are a direct effect on the school's success. In recent years when examining the field culture on Imam Hatip Schools, it is observed that in recent years with various versions and research methods in this area in this area. Cemil Yıldırım is the first study in this field, the study of "Imam Hatip High Schools in Imam Hatip High Schools in 2015 at the University of Master's University in Dicle University. With the study we plan to do in this field is to try to determine if an original culture of Imam Hatip schools is formed. In recent years, we will try to understand that the effect of rapidly increasing Imam Hatip Schools and the effect of this culture in the student demand. The method of this study is qualitative and analyzes according to the status study pattern. The study group of the study is determined according to the criterion sampling technique, one of the non-incidental sampling techniques. Accordingly, the study group consists of 8 participants teaching in Sancaktepe.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİmam Hatip Okullarıen_US
dc.subjectOkul Kültürüen_US
dc.subjectİmam Hatipliliken_US
dc.subjectImam Hatip Schoolsen_US
dc.subjectSchool Cultureen_US
dc.subjectTo Be An İmam Hatip Memberen_US
dc.titleÖğretmenlerin İmam Hatip Okul Kültürüne İlişkin Görüşleri: Sancaktepe Örneğien_US
dc.title.alternativeTeacher’s Opinions on Imam Hatip School Culturu: The Sample of Sancaktepeen_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorKocaman, Recep


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster