dc.contributor.advisor | Akçadağ, Tuncay | |
dc.contributor.author | Punar, Huriye | |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T12:02:17Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T12:02:17Z | |
dc.date.issued | 2022 | en_US |
dc.identifier.citation | PUNAR, Huriye, Manisa İli Sarıgöl İlçesi Alemşahlı İlkokulu’ndaki Öğrenci Ailelerinin Beklentisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Çalışması, İstanbul 2022. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4336 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma Alemşahlı İlkokulu’nda öğrencisi bulunan ailelerin;
öğretmenden, okuldan ve devletten beklentilerini belirlemeye yönelik bir çalışmadır.
Araştırmanın çalışma grubunu, 2021-2022 eğitim öğretim yılında Manisa ili Sarıgöl
ilçesindeki Alemşahlı İlkokulu’nda öğrencileri olan 6 aile ile oluşturmaktadır.
Veriler nitel yöntemlerle toplanmış ve analiz edilmiştir. Veri toplamada yarı
yapılandırılmış, açık uçlu sorular kullanılmıştır.
Bulgularda aileler; iletişime yönelik öğretmenin güler yüzlü olmasını, ayrım
yapmamasını, aile ile iletişim halinde olmasını beklemektedir. Eğitim-öğretim
açısından öğretmenin; çocuğunu gelecekte iyi birer insan olarak yetiştirmesini, din,
vatan, millet, bayrak gibi değerleri kazandırmasını, öğretmenin ödüllerle çocuğunu
öğrenmeye teşvik etmesini, öğretmenin daha somut etkinlikler yapmasını ve sosyal
aktiviteler yaptırmasını, kitap okutmasını ve bu yolla çocuğun okuduğunu anlamasını
sağlamasını beklemektedir. Uygulamalarla eğitimi kalıcı hale getirmesini, konuları
gerçek yaşamla bağlantı kurarak işlemesini ve öğrencinin zihninde bunu
oluşturmasını beklemektedir. Öğretmenin eğitimi teknoloji ile desteklemesini
beklemektedir. Aileler, okuldaki eğitimden ve ödevlerden haberdar olmayı ve bu
sayede çocuğunu takip edebilmeyi beklemektedir. Her sınıf için ayrı ayrı sınıf
açılmasını istemektedir. İngilizce, rehberlik gibi derslere öğretmen gönderilmesini
beklemektedir. Bahçelerin aktif kullanılmasını, el işi, bahçe işi, çamur oynama, kum
havuzu, satranç gibi etkinlikler yapılmasını ve öğrencilerin tüm zamanının nitelikli
doldurulmasını beklemektedir. Ayrıca laboratuar açılması, bilgisayar odası, akıllı
tahta, tablet, forma, kantin, kütüphane, lojman gibi ihtiyaçların devlet tarafından karşılanması, güvenlik görevlisinin devlet tarafından çalıştırılması, kameralarla
güvenliğin sağlanması, temizlik görevinin profesyonel kişiler tarafından yapılması,
herkesin temizlikçi diye alınmaması, okul giderlerinin devlet tarafından karşılanması
beklentiler arasındadır. | en_US |
dc.description.abstract | This research was conducted with the families who have students in
Alemşahlı Primary School; It is a study aimed at determining expectations from
teachers, schools and the state. The study group of the research consists of 6 families
who are students of Alemşahlı Primary School in Sarıgöl district of Manisa province
in the 2021-2022 academic year. Data were collected and analyzed using qualitative
methods. Semi-structured, open-ended questions were used in data collection.
Families in the findings; expects the communication-oriented teacher to be
friendly, not to discriminate, and to be in contact with the family. In terms of
education, the teacher; He expects them to raise their children as good people in the
future, to teach them values such as religion, homeland, nation and flag, to encourage
their child to learn with awards, to make more concrete activities and social
activities, to read books and to help the child understand what they read. She expects
her to make the education permanent with applications, to process the subjects in
connection with real life and to create this in the mind of the student. It expects the
teacher to support education with technology. Families expect to be informed about
the education and homework at school and thus to be able to follow their child. It
wants a separate class to be opened for each class. It expects teachers to be sent to
classes such as English and guidance. It expects the active use of the gardens,
activities such as handicraft, gardening, mud playing, sandbox, chess, and the students to fill all their time with quality. In addition, opening a laboratory, meeting
the needs such as computer room, smart board, tablet, uniform, canteen, library,
lodging, etc. by the state, employing the security guard by the state, providing
security with cameras, cleaning by professional people, not everyone being taken as
a cleaner, school expenses being paid by the state. are among the expectations. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Veli Beklentileri | en_US |
dc.subject | Köy Okulları | en_US |
dc.subject | Parent Expectations | en_US |
dc.subject | Village Schools | en_US |
dc.title | Manisa İli Sarıgöl İlçesi Alemşahlı İlkokulu’ndaki Öğrenci Ailelerinin Beklentisi | en_US |
dc.title.alternative | Expectatıons of Families of Students at Alemsahli Prımary School, Sarigol Dıstrict of Manisa Province | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Punar, Huriye | |