dc.contributor.advisor | Yazıcı, Şebnem | |
dc.contributor.author | Özmen, Ravza | |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T12:04:18Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T12:04:18Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | ÖZMEN, Ravza, Okul Yöneticilerinin Dönüşümsel Liderlik Özellikleri: Bir Durum Çalışması, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Anabilim/ Anasanat Dalı Tezsiz Yüksek Lisansprogramı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2021. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4340 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada 2011-2021 yılları arasında okul yöneticilerinin dönüşümsel liderlik özellikleri konu alan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Belirlenen değerlendirme usülleri göz önüne alınarak Yükseköğretim Kurumu (YÖK) Ulusal Tez Merkezinde 30’u yüksek lisans ve 2’ si doktora tezi olmak üzere toplam 32 tez tespit edilmiştir.Bu çalışma yapılan araştırmanın amacına uygun olarak durum çalışması desenine göre hazırlanmış olup, veriler dokümanlar incelenerek toplanmış, toplanan sonuçların değerlendirilmesinde betimsel analiz ve içerik analizi kullanılmıştır. Okul müdürlerinin dönüşümsel liderlik davranışlarını konu alan lisansüstü tezlerin okul kademelerine, üniversite türlerine, araştırma yöntemine ve desenine, veri toplama araçlarına, analiz türlerine, değişkenlerine göre nasıl bir dağılım gösterdiği incelenmiştir. Ayrıca okul müdürlerinin dönüşümsel liderlik davranışlarını konu alan lisansüstü tezlerin tematik olarak örgütsel davranış teması ve bireysel davranış teması üzerine ilişkileri belirlenmeye çalışılmıştır. Sonuç olarak: İncelenen tez çalışmalarının büyük bir kısmında nicel yöntem kullanılarak hazırlandığı, tezlerin tamamına yakınında ilkokul, ortaokul, lise yöneticilerin dönüşümsel liderlik özellikleri üzerine çalışma yapıldığı okul öncesi yöneticilerin araştırmaya çok az dahil edildikleri ve araştırmacılar tarafından örgütsel davranış temasının daha fazla dikkat çekici bulunduğu bulgularına ulaşılmıştır. Dönüşümsel liderlik üzerine yapılacak olan araştırmalarda nitel ve karma yöntemlerin daha fazla tercih edilmesi, okul öncesi yöneticilerinin araştırmaya daha fazla dahil edilmesi, dönüşümsel liderlik özelliklerinin bireysel davranış teması ile ilgili daha fazla çalışma yapılması önerileri sunulmuştur. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Liderlik | en_US |
dc.subject | Dönüşümsel Liderlik | en_US |
dc.subject | Okul Yöneticileri | en_US |
dc.title | Okul Yöneticilerinin Dönüşümsel Liderlik Özellikleri: Bir Durum Çalışması | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Yönetimi Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Özmen, Ravza | |