Bir Devlet Okulunda Çalışan Öğretmenlerin Yenilikler Hakkındaki Görüşleri ve Bu Yenilikleri Derslerine Yansıtabilme Durumları
Künye
KARAKUŞ, Feyza, Bir Devlet Okulunda Çalışan Öğretmenlerin Yenilikler Hakkındaki Görüşleri ve Bu Yenilikleri Derslerine Yansıtabilme Durumları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Çalışması, İstanbul 2022.Özet
Bu çalışmada, öğretmenlerin eğitim alanında meydana gelen yenilikler hakkındaki
görüşleri ve bu yenilikleri benimseyip derslerine aktarabilme durumları
araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021- 2022 eğitim öğretim yılı
içerisinde bir devlet okulunda çalışmakta olan 6 öğretmenden oluşturmaktadır.
Araştırmada nitel yöntemlerden olan olgu bilim/fenomonoloji deseni kullanılmıştır.
Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Öğretmenlerle
yapılan görüşme sonrasında elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiştir.
Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda görüşmeye katılan öğretmenlerin
tamamının eğitim alanındaki yeniliklerin eğitimin verimliliğini ve kalitesini
artırdığını, hem kendilerine hem öğrencilere hem velilere büyük kolaylıklar
sağladığını, özellikle teknolojik materyallerin sınıf ortamında kullanılmasının
dersleri tekdüzelikten çıkarıp daha eğlenceli hale getirdiği, geleneksel anlayışın
aksine eğitimde çağdaş yaklaşımların benimsenip kullanılmasının öğrenciye
ulaşabilme açısından daha ekonomik ve daha faydalı olduğunu düşündükleri
görülmüştür. Öğretmenler, yeniliklere dair gelişmelerden yüz yüze iletişim yoluyla
meslektaşlarından, ilgili web sayfalarından, eğitim ile ilgili sitelerden veya sosyal
medya araçlarından haberdar olduklarını bu konuda özellikle bireysel çaba
gösterdiklerini vurgulamışlardır. Araştırma bulgularından yola çıkılarak yenilik ve
değişimler hakkında öğretmenlerin daha sistemli bir şekilde bilgilendirilmesi ve
sınıfların teknik anlamda daha donanımlı ve ilgili branşa katkı sağlayacak çeşitli
materyallerle donatılması hususunda gerekli çalışmaların yapılması önerilmektedir. In this study, teachers' opinions about the innovations in the field of education and
their ability to adopt these innovations and transfer them to their lessons were
investigated. The study group of the research consisted of 6 teachers working in a
public school in the 2021-2022 academic year. The phenomenology/phenomenology
pattern, which is one of the qualitative methods, was used in the research. Data It
was obtained by semi-structured interview technique. The data obtained after the
interview with the teachers were analyzed by content analysis. The findings obtained
as a result of the research revealed that all of the teachers who participated in the
interview increased the efficiency and quality of education, provided great
convenience to both students and parents, especially technological innovations.
Contrary to the traditional understanding, it is important to adopt and use
contemporary approaches in education. It has been seen that they think that it is more
economical and more beneficial in terms of reaching students. The teachers
emphasized that they are aware of the developments regarding innovations through
face-to-face communication with their colleagues, related web pages, educationrelated
sites or social media tools. It is recommended that necessary studies be
carried out to inform teachers more systematically about the changes and changes,
and to equip the classrooms with more technically equipped and various materials
that will contribute to the relevant branch.