• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Bir Devlet Okulunda Çalışan Öğretmenlerin Yenilikler Hakkındaki Görüşleri ve Bu Yenilikleri Derslerine Yansıtabilme Durumları

Thumbnail

Göster/Aç

Tezsiz Yüksek Lisans Proje Çalışması (454.8Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Karakuş, Feyza

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

KARAKUŞ, Feyza, Bir Devlet Okulunda Çalışan Öğretmenlerin Yenilikler Hakkındaki Görüşleri ve Bu Yenilikleri Derslerine Yansıtabilme Durumları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Proje Çalışması, İstanbul 2022.

Özet

Bu çalışmada, öğretmenlerin eğitim alanında meydana gelen yenilikler hakkındaki görüşleri ve bu yenilikleri benimseyip derslerine aktarabilme durumları araştırılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 2021- 2022 eğitim öğretim yılı içerisinde bir devlet okulunda çalışmakta olan 6 öğretmenden oluşturmaktadır. Araştırmada nitel yöntemlerden olan olgu bilim/fenomonoloji deseni kullanılmıştır. Veriler yarı yapılandırılmış görüşme tekniği ile elde edilmiştir. Öğretmenlerle yapılan görüşme sonrasında elde edilen veriler içerik analizi ile incelenmiştir. Araştırma sonucunda elde edilen bulgularda görüşmeye katılan öğretmenlerin tamamının eğitim alanındaki yeniliklerin eğitimin verimliliğini ve kalitesini artırdığını, hem kendilerine hem öğrencilere hem velilere büyük kolaylıklar sağladığını, özellikle teknolojik materyallerin sınıf ortamında kullanılmasının dersleri tekdüzelikten çıkarıp daha eğlenceli hale getirdiği, geleneksel anlayışın aksine eğitimde çağdaş yaklaşımların benimsenip kullanılmasının öğrenciye ulaşabilme açısından daha ekonomik ve daha faydalı olduğunu düşündükleri görülmüştür. Öğretmenler, yeniliklere dair gelişmelerden yüz yüze iletişim yoluyla meslektaşlarından, ilgili web sayfalarından, eğitim ile ilgili sitelerden veya sosyal medya araçlarından haberdar olduklarını bu konuda özellikle bireysel çaba gösterdiklerini vurgulamışlardır. Araştırma bulgularından yola çıkılarak yenilik ve değişimler hakkında öğretmenlerin daha sistemli bir şekilde bilgilendirilmesi ve sınıfların teknik anlamda daha donanımlı ve ilgili branşa katkı sağlayacak çeşitli materyallerle donatılması hususunda gerekli çalışmaların yapılması önerilmektedir.
 
In this study, teachers' opinions about the innovations in the field of education and their ability to adopt these innovations and transfer them to their lessons were investigated. The study group of the research consisted of 6 teachers working in a public school in the 2021-2022 academic year. The phenomenology/phenomenology pattern, which is one of the qualitative methods, was used in the research. Data It was obtained by semi-structured interview technique. The data obtained after the interview with the teachers were analyzed by content analysis. The findings obtained as a result of the research revealed that all of the teachers who participated in the interview increased the efficiency and quality of education, provided great convenience to both students and parents, especially technological innovations. Contrary to the traditional understanding, it is important to adopt and use contemporary approaches in education. It has been seen that they think that it is more economical and more beneficial in terms of reaching students. The teachers emphasized that they are aware of the developments regarding innovations through face-to-face communication with their colleagues, related web pages, educationrelated sites or social media tools. It is recommended that necessary studies be carried out to inform teachers more systematically about the changes and changes, and to equip the classrooms with more technically equipped and various materials that will contribute to the relevant branch.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4345

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.