Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorKocabaş, İbrahim
dc.contributor.authorYılmaz, Hale
dc.date.accessioned2023-03-03T12:07:38Z
dc.date.available2023-03-03T12:07:38Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationYILMAZ, Hale, Eğitim Sisteminde Öğretim Liderliği, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans/ Dönem Projesi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4347
dc.description.abstractLiderlik kavramı, eğitim yönetimi, siyaset, sosyoloji ve psikolojinin önemli bir inceleme alanıdır. Liderlik eski çağlardan günümüze kadar önemini yitirmemiş bir konudur. 21. Yüzyılda klasik liderlik yaklaşımlarının yerini modern liderlik yaklaşımları almıştır. Etkili okullar değerlendirildiğinde merkezinde okul yöneticilerinin öğretim liderliği yer almaktadır. Okulun eğitim ve öğretim anlamında değişimi yakalaması, öğretmen iş birliği ve nihayetinde öğrenci başarısı üzerinde öğretim liderliği rolü oldukça önemlidir. Etkili okulların yöneticileri öğretmenlerin mesleki gelişimlerini destekler ve öğretimsel becerilerinin artması için katkılarda bulunur. Öğretim liderliğine sahip bir okul yöneticisi öğrencilerin başarı düzeylerini artırma ve yüksek başarı beklentisini destekleyecek etkinlikleri oluşturur, öğretmenlerle beraber olumlu okul iklimini gerçekleştirir. Bu raporda modern liderlik yaklaşımlarından biri olan öğretim liderliğinin özellikleri ve eğitim sisteminde öğretim liderliğinin öneminin ortaya konulması amaçlanmıştır. Öğretim liderliği konusunda ilgili bilgilerin özetinin hazırlandığı çalışma derleme makalesi niteliğini taşımaktadır. Eğitimde öğretim liderliğinin özelliklerini ve önemini belirtmek için literatür taraması yapılmıştır.en_US
dc.description.abstractThe concept of leadership is an important field of study in educational administration, politics, sociology and psychology. Leadership is a subject that has not lost its importance since ancient times. In the 21st century, classical leadership approaches have been replaced by modern leadership approaches. When effective schools are evaluated, the teaching leadership of school administrators is at the center. The role of instructional leadership is very important for the school to catch up with change in terms of education and training, teacher cooperation and ultimately student success. The administrators of effective schools support the professional development of teachers and contribute to the increase of their instructional skills. A school administrator with instructional leadership creates activities to increase students' success levels and support high success expectations, and realizes a positive school climate together with teachers. In this report, it is aimed to reveal the characteristics of instructional leadership, which is one of the modern leadership approaches, and the importance of instructional leadership in the education system. Since the study presents a summary and synthesis of information on a particular subject, it is a review article. A literature review was conducted to indicate the characteristics and importance of instructional leadership in education.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectLiderliken_US
dc.subjectÖğretim Liderliğien_US
dc.subjectEğitimen_US
dc.subjectEğitim Sistemien_US
dc.subjectLeadershipen_US
dc.subjectInstructional Leadershipen_US
dc.subjectEducationen_US
dc.subjectEducation Systemen_US
dc.subjectAdministratoren_US
dc.subjectTeacheren_US
dc.titleEğitim Sisteminde Öğretim Liderliğien_US
dc.typeotheren_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYılmaz, Hale


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster