Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerinin Örgütsel Araçların Gerçekleşmesine Etkisi
Künye
GÜLERYÜZ, Güven, Okul Müdürlerinin İletişim Becerilerinin Örgütsel Araçların Gerçekleşmesine Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Yönetimi Bilim Dalı, Yayımlanmamış Tezsiz Yüksek Lisans Bitirme Projesi, İstanbul 2021.Özet
Okullar; toplumun eğitim ihtiyacını karşılayan, bireylerin eğitilerek topluma
kazandırıldığı en önemli kurumlardır. Okullarda ideal bir yönetimin varlığı, eğitim
sisteminin başarısı açısından en önemli referanslardan birisidir. Okullara yüklenen
misyonun başarılı bir şekilde yerine getirilebilmesi, okul müdürlerinin iletişim
becerileri ve iletişim sürecindeki etkilerine bağlıdır.
İletişimin kenetlemesi, yöneticiler, yönetilen bireyler, aynı düzeydekiler ve dış
çevre arasında ortaya çıkan kaçınılmaz bir durumdur. Belirlenen amaçlara ulaşabilmek
ve başarılı olmak için insanların motive edilmesi, liderliğin etkili bir şekilde
uygulanması, gösterilen gayret ve çabalarda tün bileşenlerle birlikte eşgüdümün
sağlanması, güncel bilgiler doğrultusunda gerekli kararların alınması ve faaliyetlerin
her aşamada kontrol edilmesi gerekir. Bu fonksiyonların her biri bireyler arasındaki
etkileşimi ve beraberinde iletişimi gerekli kılar.
Bu çalışmada, okul müdürlerinin iletişim becerilerinin örgütsel araçların
gerçekleşmesine etkisi incelenmiştir. Konu ile ilgili literatür çalışmaları yapılarak okul
müdürlerinin iletişim becerilerinin başarısına bağlı olarak yönetim sürecindeki
öğrenci, öğretmen ve örgütsel araçlar üzerindeki etkililiği ortaya konulmaya
çalışılmıştır.