dc.contributor.advisor | Kocabaş, İbrahim | |
dc.contributor.author | Paker, Necat | |
dc.date.accessioned | 2023-03-03T12:09:04Z | |
dc.date.available | 2023-03-03T12:09:04Z | |
dc.date.issued | 2021 | en_US |
dc.identifier.citation | PAKER, Necat, Paternalist Liderliğin Öğretmenler Üzerindeki Etkisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2021. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4351 | |
dc.description.abstract | Genel olarak paternalist lider örgütte liderin baba gibi davranmasını ifade eden liderlik türüdür. Bu liderlik örgüt içinde liderin her duruma bir baba edasıyla yaklaşmasını ifade etmektedir. Bir baba edasıyla astların iyiliğini astta rağmen de savunmaktadır.
Paternalist liderlik kültürlere göre olumlu ya da olumsuz karşılanmaktadır. Bireyselliğin ön plana çıktığı toplumlarda paternalist liderlik olumsuz karşılanmaktadır. Çünkü kişiye rağmen müdahale kişi özgürlüğüne bir müdahale olarak algılanmaktadır. Lakin aile kültürünün egemen olduğu ülkelerde ise paternalist liderlik olumlu olarak karşılanmaktadır. Çünkü bu bir şefkat ve sahiplenme olarak algılanmaktadır. Bu algı ve örgütün aile olarak görülmesinden dolayı bu örgüt ve lider yapısı olumlu olarak karşılanmaktadır.
Okullarda bu tarz bir liderlik yapısı farklı sonuçlar da doğurabilir. Astın bu yapıya ilişkin değerlendirmesi ortaya çıkacak muhtemel sonuçlar için önemlidir. | en_US |
dc.description.abstract | In general, the paternalistic leader is a type of leadership that expresses the leader's acting like a father in the organization. This leadership means that the leader in the organization approaches every situation with a fatherly manner. He defends the well-being of his subordinates with a fatherly manner, even in spite of the subordinates.
Paternalistic leadership is viewed positively or negatively according to cultures. In societies where individuality comes to the fore, paternalistic leadership is viewed negatively. Because the intervention despite the person is perceived as an intervention to the freedom of the person. However, in countries where family culture is dominant, paternalistic leadership is welcomed. Because this is perceived as compassion and ownership. Since this perception and the organization is seen as a family, this organization and its leader structure are welcomed positively.
This kind of leadership structure in schools can lead to different results. The subordinate's assessment of this structure is important for possible outcomes. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Lider | en_US |
dc.subject | Paternalist Lider | en_US |
dc.subject | Okul Müdürü | en_US |
dc.subject | Öğretmen | en_US |
dc.subject | Paternalistic Leader | en_US |
dc.subject | School Principal | en_US |
dc.subject | Teacher | en_US |
dc.title | Paternalist Liderliğin Öğretmenler Üzerindeki Etkisi | en_US |
dc.title.alternative | The Effect of Paternalistic Leadership on Teachers | en_US |
dc.type | other | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Paker, Necat | |