Ümraniye İlçesinde Dezavantajlı Bölgelerdeki Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yaşadıkları Eğitim Sorunları
Citation
KIRAN, Caner, Ümraniye İlçesinde Dezavantajlı Bölgelerdeki Ortaokullarda Görev Yapan Öğretmenlerin Yaşadıkları Eğitim Sorunları, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi ve Denetimi Programı,Yayımlanmamış Yüksek Lisans Projesi, İstanbul 2022.Abstract
Araştırmada amaçlanan; göç nedeniyle sosyal yapılanmalarda meydana gelen değişimlerin ve sosyal problemlerin eğitim kurumlarında çalışan öğretmenlere yansımalarını ve ortaya çıkardığı mevcut problemlerini tespit etmektir. Bu problemler ışığında hızlı göç alan ve gecekondulaşma özelliği gösteren Ümraniye ilçesindeki ortaokullarda görev yapan öğretmenlerin, fiziksel donanımla ilgili sorunlarını, yönetimsel ve öğretimsel sorunlarını ortaya çıkararak eğitim politikacılarının ve eğitim yöneticilerinin gündemine sunma amaçlanmaktadır.
Araştırma nitel bir araştırma olup veriler, fenomenografik analiz yoluyla analiz edilmiştir. Araştırmanın çalışma grubunu 2021 yılında Ümraniye ilçesindeki ortaokullarda gorev yapan 19 öğretmen olusturmaktadır. Bu kişilere uc açık uçlu sorudan oluşan kâğıtlar verilerek çalıştıkları yerde karşılaştıkları fiziksel donanımsal, ogretimsel ve yönetimsel sorunlar sorulmuştur. Verilen cevaplar değerlendirilmiş, öğretmenlerin dezavantajlı bölgelerde çeşitli maddi yetersizlikler, öğrencilerin dil problemlerinden kaynaklanan akademik yetersizlikleri, okul-veli ilişkilerindeki aksaklıklar, sosyo-ekonomik nedenler kaynaklı devamsızlık problemleri başlıkları one çıkmıştır. The aim of the research; The aim of this study is to determine the reflections of the changes and social problems in the social structures due to migration to the teachers working in educational institutions and the current problems they cause. In the light of these problems, it is aimed to bring to the agenda of education politicians and education administrators by revealing the problems of physical equipment, administrative and instructional problems of teachers working in secondary schools in the district of Ümraniye, which has a rapid immigration and squatter character. The research is a qualitative research and the data were analyzed through phenomenographic analysis. The study group of the research consists of 19 teachers working in secondary schools in Ümraniye district in 2021. Papers consisting of three open-ended questions were given to these people and they were asked about the physical hardware, instructional and administrative problems they encountered at their place of work. The answers given were evaluated, various financial inadequacies of teachers in disadvantaged regions, academic inadequacies of students due to language problems, problems in school-parent relations, and absenteeism problems due to socio-economic reasons came to the fore.