Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzbay, Mehmet Aykut
dc.contributor.authorKılıç, Elif Nur
dc.date.accessioned2023-03-22T06:57:47Z
dc.date.available2023-03-22T06:57:47Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationKILIÇ, Elif Nur, Eğitsel Mobil Uygulamalardaki İllüstrasyonların Okul Öncesi Öğrenmeye Etkisi ve Bir Oyun Uygulama Önerisi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarımı Anasanat Dalı Grafik Tasarımı Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4384
dc.description.abstractEğitim, insanın ruhen ve bedenen belli bir olgunluğa erişmesi, hayata hazırlanması için davranışlarında bilgi, beceri ve tutum kazanmasını sağlayan planlı etkiler dizisidir. Eğitimin temel hedefi insanı erdemli bir birey haline getirmektir, dolayısıyla eğitim bireyin hayata adım attığı andan itibaren yaşamının sonuna kadar devam eden bir süreçtir. İnsanın içinde doğup büyüdüğü aile, ortam ve kültürün eğitim üzerinde etkisi bulunmaktadır. Eğitimin en verimli dönemi okul öncesi olarak tanımlanan, 0-6 yaş arası dönemdir. Bu dönem, çocukların kendini keşfettiği ve en hızlı öğrendiği zaman dilimidir. Birçok pedagoga göre 0-6 yaş, çocuğun gelecekte dönüşeceği bireyin temellerinin atıldığı bir evredir. İlk altı yaş çocukların toplumda yaşıtlarına fark atabileceği en önemli dönemdir. Bu fark ise ancak oyunla sağlanabilir. Oyun; çocukların keyifli vakit geçirmesini, sosyalleşmesini, kişiliğinin ve zekâsının gelişmesini sağlayan iyi bir eğitim aracıdır. Çocukların görsel zekâ ve el-göz koordinasyon becerilerinin gelişiminde oyunun etkisi büyüktür. Okul öncesi eğitimde fiziki oyunların yanı sıra dijital oyunların da oldukça önemli bir yeri vardır. Dijital oyunlar her ne kadar önce bir tür hobi olarak görülmüş olsa da ilerleyen zamanlarda eğitsel amaçla kullanılmaya başlanmıştır. Teknolojinin gelişmesine bağlı olarak artan mobil cihaz kullanımı ile günümüzde eğitsel dijital oyunlar yaygınlaşmıştır. Eğitsel dijital oyunlarda mesajın net bir şekilde iletilmesini sağlamak için illüstrasyonlara başvurulur. İllüstrasyonlarda kullanılan vektörel ya da piksel tabanlı çizimler, tasarım ve animasyonlar çocukların derse olan ilgisini arttırır, konuları ve kavramları öğrenmelerini kolaylaştırır. Amacına uygun ve iyi bir şekilde hazırlanmış illüstrasyonlar eğitimin kalitesini arttırır. Eğitimde illüstrasyonun bir materyal olarak kullanılmasıyla öğrenmenin düzenli ve pratik bir hale geldiği gözlemlenmiştir. Öğrenilen bilginin de akılda kalıcı bir etkiye sahip olduğu bilinmektedir. Bu çalışmada okul öncesi çocuklar için hazırlanan eğitsel dijital oyunlarda kullanılan illüstrasyonun öğrenmeye ve çocuk gelişimine etkisi üzerinde durulmuştur. Tezin araştırma konusu olan eğitsel mobil uygulamalarda kullanılan illüstrasyonun öğrenmeye etkisinde temel amaç konu ile ilgisi olan kesime bu konuda bilgi vermeyi içermektedir. Tez yazım sürecinde illüstrasyon ve eğitsel mobil uygulamalar ile ilgili yayınlanmış olan literatürdeki uluslararası kaynaklar incelenmiştir. Yapılan araştırmalar doğrultusunda okul öncesi çocukların sosyal ve duygusal gelişimine yönelik bir mobil uygulamaya rastlanılmamıştır. Bu durum okul öncesi eğitimde önemli bir eksiklik olarak görülerek çocuklara sosyal beceri kazanımları sağlayacak bir oyun uygulama önerisi tasarlanmıştır. Uygulamanın amacı ise çocukların sosyal becerilerini geliştirerek kendilerine ve topluma yararlı davranışlar sergileyen kazanımlar elde etmelerini sağlamaktır. 0-6 yaş grubu için eğitsel dijital oyunların eğitimde yaygınlaşması ile çocuklarda estetik algısının gelişmesi ve hızlı öğrenmenin gerçekleşmesi beklenmektedir. Bu tez çalışması, ele alınan konuya meraklı araştırmacılara bu konu hakkında ışık tutacaktır. Hazırlanan tez, literatürde yer alan bu konu ile ilgili eksikliklere farkındalık kazandıracaktır.en_US
dc.description.abstractEducation is a series of planned effects that enable people to gain knowledge, skills, and attitudes to reach a certain maturity mentally and physically and to prepare for life. The main goal of education is to make a person a virtuous individual, so education is a process that continues from the moment the individual starts life until the end of his/her life. The family, environment, and culture in which a person is born and raised have an impact on education. The most productive period of education is the period between the ages of 0-6, which is defined as pre-school. This is the time when children discover themselves and learn fast. According to many pedagogues, the age of 0-6 is a stage in which the foundations of the individual that the child is going to turn into in the future are laid. The first six years is the most important period when children may make a difference to their peers in society. This difference may only be achieved with games. Games are a good educational tool that enable children to have a pleasant time, socialize, and develop their personality and intelligence. Games have a great impact on the development of children's visual intelligence and hand-eye coordination skills. In addition to physical games, digital games have a very important place in pre-school education. Although digital games were seen as a kind of hobby before, they started to be used for educational purposes later. With the increasing use of mobile devices due to the development of technology, educational digital games have become widespread today. Illustrations are used to ensure that the message is conveyed clearly in educational digital games. The main purpose of the effect of the illustration used in educational mobile applications, which is the research subject of the thesis, on learning is to inform the people who are interested in the subject. During the thesis writing process, international sources in the literature published about illustration and educational mobile applications were examined. Vector or pixel-based drawings, designs and animations which are used in illustrations increase children's interest in the lesson and make it easier for them to learn subjects and concepts. Illustrations that are suitable for their purpose and that are well prepared increase the quality of education. It has been observed that learning process becomes regular and practical with the use of illustration as a material in education. It is known that the knowledge which is learned has a lasting effect on the mind. In this study, the effect of illustration which is used in educational digital games which are prepared for preschool children on learning and child development is emphasized. In line with the researchers, no mobile application was found for the social and emotional development of pre-school children. This situation was seen as an important deficiency in pre-school education therefore a game application proposal was designed to provide children with social skills gains. The purpose of the application is to develop children's social skills and to enable them to acquire gains that exhibit beneficial behaviors for themselves and the society. With the spread of educational digital games in education for the 0-6 age group, it is expected that the aesthetic perception of children will develop, and rapid learning will take place. This thesis study is going to shed light on this subject for researchers who are interested in the subject. The thesis which has been prepared is going to raise awareness of the deficiencies related to this subject in the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectOkul Öncesi Eğitimen_US
dc.subjectEğitsel Dijital Oyunen_US
dc.subjectİllüstrasyonen_US
dc.subjectOyunla Öğrenmeen_US
dc.subjectEğlenerek Öğrenmeen_US
dc.subjectMobil Öğrenmeen_US
dc.subjectMobil Uygulamaen_US
dc.subjectPreschool Educationen_US
dc.subjectEducational Digital Gameen_US
dc.subjectIllustrationen_US
dc.subjectLearn With Gameen_US
dc.subjectLearning With Funen_US
dc.subjectMobile Learningen_US
dc.subjectMobile Applicationen_US
dc.titleEğitsel Mobil Uygulamalardaki İllüstrasyonların Okul Öncesi Öğrenmeye Etkisi ve Bir Oyun Uygulama Önerisien_US
dc.title.alternativeThe Effect of Illustrations in Educational Mobile Applicatıons on Preschool Learning and A Game Application Proposalen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Grafik Tasarım Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster