• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Sosyal Medya Bağımlılığı ve Arkadaşa Bağlanma ile Sosyal, Duygusal Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi: Ergenler Üzerinde Bir Araştırma

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksel Lisans Tezi (1.567Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Atın, Ayşenur

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ATIN, Ayşenur,Sosyal Medya Bağımlılığı ve Arkadaşa Bağlanma ile Sosyal, Duygusal Öğrenme Becerilerinin İncelenmesi: Ergenler Üzerinde Bir Araştırma, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.

Özet

Mevcut araştırmanın amacı lise öğrencilerinin sosyal medya bağımlılığı, arkadaşa bağlanma stilleri ve sosyal duygusal öğrenme becerileri arasında ilişki olup olmadığını incelemektir. Diğer yandan araştırmadaki esas değişkenlerin cinsiyet, eğitim gördükleri sınıf, sosyo-ekonomik düzey ve günlük internet kullanım süresine göre farklılaşıp farklılaşmadığı ve bireylerin günlük internet kullanım süresinin cinsiyete göre değişiklik gösterip göstermediği incelenmiştir. Çalışmaya 14-19 yaş arasındaki 345 lise öğrencisi katılmıştır. Araştırmada bireylerin sosyo-demografik bilgilerini inceleyen demografik bilgi formu, Ergenler için Sosyal Medya Bağımlılığı Ölçeği (ESMBÖ), Ergenler İçin Arkadaşa Bağlanma Ölçeği (EİABÖ) ve Ergenlerde Sosyal ve Duygusal Öğrenme Ölçeği (ESDÖÖ) kullanılmıştır. Veri analizinde normal dağılım gösteren değişkenler için Bağımsız Örnek t-Testi, Tek Yönlü Varyans Analizi (ANOVA), Welch Testi, Kısmi Korelasyon Analizi; normal dağılım göstermeyen değişkenler için Kruskal Wallis, Mann Whitney U, Ki-Kare Bağımsızlık Testi kullanılmıştır. Araştırmanın sonucunda bireylerin ESMBÖ puanının, ESDÖÖ toplam puan ve alt boyutlarının ve EİABÖ alt boyutlarının; cinsiyet, sınıf ve ekonomik düzey değişkenlerinin bazılarına göre farklılaştığı görülmektedir. Bireylerin ESMBÖ toplam puanları ve ESDÖÖ toplam puan ve alt boyutları günlük internet kullanım sürelerine göre farkılaşırken; EİABÖ alt boyut düzeylerinin farklılaşmadığı gözlenmiştir. Bireylerin ESMBÖ toplam puanı ile ESDÖÖ toplam puanı ve ESDÖÖ alt boyutlarından bazıları arasında negatif yönlü doğrusal ilişkiler bulunmuştur. Arkadaşa güvenli bağlanma ile ESDÖÖ toplam puanı ve alt boyutlarından bazıları arasında negatif yönlü ve pozitif yönlü doğrusal ilişkiler olduğu görülmüştür. Bireylerin ESMBÖ puanı ile arkadaşa kaygılı-korkulu bağlanma arasında pozitif yönlü doğrusal bir ilişki gözlenirken diğer bağlanma stilleri ile arasında bir ilişki gözlenmemiştir. Bulgular detaylı olarak literatür kapsamında tartışılmıştır.
 
The aim of this study is to examine whether there is a relationship between individuals' social media addiction, peer attachment styles and social emotional learning skills. It was additionally examined whether the variables in the research differed according to their gender, grade level, socio-economic status and daily internet usage duration and whether the individuals’ daily internet usage duration differed according to gender. 345 high school students aged 14-19 participated in the study. In the research, demographic information form, Social Media Addiction Scale for Adolescents (SMAS), Peer Attachment Scale for Adolescents (PAS), Adolescent Social and Emotional Learning Scale (SELS) were administered to the participants. Independent Sample t-Test, One-Way ANOVA, Welch Test, Partial Correlation Analysis for the normally distributed variables; Kruskal Wallis, Mann Whitney U, Chi-Square Test of Independence for the non-normally distributed variables were applied. It was found that SMAS scores of the individuals, SELS’s total score and sub-dimensions, and PAS’s sub-dimensions differed according to the participants’ gender, grade level and socio-economic status. It was found while participants’ SMAS and SELS scores differed according to daily internet usage duration, FAS scores did not differ. A negative linear relationship was found between individuals' total SMAS score and SELS’s total score and some of its sub-dimensions. It was found that positive and negative linear relationships between FAS scores and SELS scores. While a positive linear relationship was observed between individuals' SMAS score and anxious/ambivalent peer attachment, no relationship was observed between other peer attachment styles.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4394

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [1093]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.