Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorÖzmen, Haşim Ercan
dc.contributor.authorŞahin, Büşra
dc.date.accessioned2023-03-22T12:11:15Z
dc.date.available2023-03-22T12:11:15Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationŞAHİN, Büşra,Kompulsif Çevrimiçi Satın Alma Davranışlarında Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Yaşam Doyumu Etkisinin Kuşaklar Açısından İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Psikoloji Anabilim Dalı Klinik Psikoloji Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4398
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, kompulsif çevrimiçi satın alma davranışlarında gelişmeleri kaçırma korkusu ve yaşam doyumu etkisinin kuşaklar açısından incelenmesidir. Çalışmaya 18-57 yaş aralığında bulunan toplam 439 kişi katılmıştır. Kompulsif Çevrimiçi Satın Alma Ölçeği, Sosyal Ortamlarda Gelişmeleri Kaçırma Korkusu Ölçeği, Yaşam Doyumu Ölçeği ve Kişisel Bilgi Formu kullanılmıştır. Kompulsif çevrimiçi satın alma, gelişmeleri kaçırma korkusu ve yaşam doyumu toplam puanları arasında korelasyon analizleri yapılmıştır. Kompulsif çevrimiçi satın alma davranışı ile gelişmeleri kaçırma korkusu arasında pozitif yönde anlamlı bir ilişki bulunurken kompulsif çevrimiçi satın alma davranışı ile yaşam doyumu arasında ilişki bulunamamıştır. Gelişmeleri kaçırma korkusunun kompulsif çevrimiçi satın alma üzerindeki etkisini görmek için yapılan Basit Doğrusal Regresyon Analizi sonucunda, gelişmeleri kaçırma korkusunun kompulsif çevrimiçi satın alma davranışının anlamlı bir yordayıcısı olduğu görülmüştür. Analizden elde edilen sonuçlar literatür ışığında yorumlanmıştır.en_US
dc.description.abstractThe aim of this study is to analyze the effects of fear of missing out and life satisfaction in compulsive online shopping behaviors in terms of generations. A total of 439 people between the ages of 18-57 participated in the study. Compulsive Online Shopping Scale, Fear of Missing Out Scale, Life Satisfaction Scale and Personal Information Form were used. The correlation analysis was performed for compulsive online shopping, fear of missing out and life satisfaction. According to results of the analyses, a positive and significant relationship has been found between compulsive online shopping and fear of missing out, but no relationship was found between compulsive online shopping and life satisfaction. As a result of the simple linear regression analysis performed to see the effect of fear of missing out on compulsive online shopping, it was seen that fear of missing out was a significant predictor of compulsive online shopping. The results obtained from the analysis were interpreted in the light of the literature.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKompulsif Satın Alma Davranışıen_US
dc.subjectÇevrimiçi Satın Almaen_US
dc.subjectYaşam Doyumuen_US
dc.subjectGelişmeleri Kaçırma Korkusuen_US
dc.subjectCompulsive Shoppingen_US
dc.subjectOnline Shoppingen_US
dc.subjectLife Satisfactionen_US
dc.subjectFear of Missing Outen_US
dc.subjectGenerationen_US
dc.titleKompulsif Çevrimiçi Satın Alma Davranışlarında Gelişmeleri Kaçırma Korkusu ve Yaşam Doyumu Etkisinin Kuşaklar Açısından İncelenmesien_US
dc.title.alternativeThe Examination of the Effect of Life Satisfaction and Fear of Missing Out in Compulsive Online Shopping Behaviors in Terms of Generationsen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Psikoloji Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorŞahin, Büşra


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster