Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.advisorSalbacak, Salih
dc.contributor.authorYiğit, Hatice Elif
dc.date.accessioned2023-03-31T09:56:35Z
dc.date.available2023-03-31T09:56:35Z
dc.date.issued2022en_US
dc.identifier.citationYİĞİT, Hatice Elif, İç Mimari Öğelerin Dönüştürülüp Yeniden Kullanıma Sokulmasının Satıcı-Kullanıcı Deneyimleri Bağlamında İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü İç Mimarlık Anabilim Dalı İç Mimarlık Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2022.en_US
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4444
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, ikinci el mobilya pazarlarını ve satıcı kullanıcı ilişkisini incelemektir. Türkiye’deki ikinci el mobilya kullanımının durumu konulu bu çalışmada tarama-değerlendirme yöntemi kullanılmıştır. İkinci el giysi pazarları konusundaki çalışmalar incelenmiştir. İstanbul’daki ikinci el mağazalarında, bitpazarlarında, hayır derneklerinde, mobilya firmasında yapılan gözlemler ve görüşmeler, internet sitelerinde yapılan taramalar yoluyla elde edilen veriler değerlendirilmiştir. Birçok kişinin ikinci el alışverişine yalnızca ihtiyaç olduğunda başvurmasına karşın ekonomi ve çevreye büyük oranda fayda sağlayan bir sektördür. İkinci el mobilyalar, ihtiyaçları uygun fiyatlı karşılamanın yanı sıra eski dönemlere dair moda olmuş veya nadir bulunan eşyaları da içerir. İkinci el mobilya ticareti, temizleme, onarım, yeniden tasarım ve ambalajlama gibi alanlarda da yeni bir istihdam sahası oluşturmaktadır. Gelir düzeyi düşük insanlar ikinci el kaliteli mobilyalar yerine kalitesiz moda olan yeni eşyaları tercih etmektedir. Popüler olan ikinci el mağazaları ise dünyaca ünlü mobilya markalarının pahalı satıldığı lüks semtlerde bulunan yerlerdir. Son zamanlarda Türkiye’de yaygın ikinci el alım-satımı alıcının ve satıcının birbirini görmediği internet üzerinden yapılmaktadır. İkinci el kıyafet alımı üzerinde çeşitli çalışmalar daha önce yapılmış olsa da, sektörü mobilya üzerinden inceleyen çalışma bulunmamaktadır. İkinci el sektörü, yeni mobilya üretip satan firmalardan her ne kadar bağımsız gibi görünse de bu tüketim alışkanlığının sebep ve sonuçları arasında mobilya firmaları da yer almaktadır. Bu nedenle incelenecek taraflara özel bir mobilya firması da röportaj tekniğiyle dâhil edilmiştir. Alışveriş motivasyonlarının tüketici satın alma sürecindeki etkisi göz önünde bulundurulduğunda, ikinci el alışverişi tüketici açısından hangi unsurların etkilediğini ortaya çıkarmak önem arz etmektedir. Araştırma örneklemi ikinci el mobilya alışverişi yapmış bireylerden oluşmuştur. Çevrimiçi anket tekniği uygulanarak, geçerli olan 261 veri analize dâhil edilmiştir. Yapılan röportajdan elde edilen veriler ve anket bulguları dikkate alınarak teorik ve pratik alana dair çıkarımlarda bulunulmuştur.en_US
dc.description.abstractThe purpose of this research is to examine the second-hand furniture markets and the seller-user relationship. In this study on the situation of second-hand furniture use in Turkey, the scanning-evaluation method was used. Studies on second-hand clothing markets were examined. The data obtained through observations and interviews made in second-hand stores, flea markets, charitable associations, furniture companies in Istanbul, and the scans made on the internet sites were evaluated. Although many people only resort to second-hand shopping when needed, it is a sector that greatly benefits the economy and the environment. Second-hand furniture includes items that are old fashioned or rare, as well as affordable. The second-hand furniture trade also creates a new employment area in areas such as cleaning, repair, redesign and packaging. Low-income people prefer poor quality new items rather than second-hand quality furniture. Popular second-hand stores are located in luxury districts where world-famous furniture brands are sold expensively. Recently, widespread secondhand buying and selling in Turkey is done over the internet, where the buyer and the seller do not see each other. Although various studies have been carried out on the purchase of second-hand clothing, there is no study examining the sector on furniture. Although the second hand sector seems to be independent from the companies that produce and sell new furniture, furniture companies are also among the causes and consequences of this consumption habit. For this reason, a private furniture company was included with the interview technique for the parties to be examined. Considering the effect of shopping motivations on the consumer purchasing process, it is important to reveal which factors affect the second-hand shopping for the consumer. The research sample consisted of individuals who shopped for second-hand furniture. By applying the online survey technique, 261 valid data were included in the analysis. Considering the data obtained from the interview and the survey findings, inferences were made about the theoretical and practical areas.en_US
dc.language.isoturen_US
dc.publisherFatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsüen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectİkinci Elen_US
dc.subjectGeridönüşümen_US
dc.subjectTüketimen_US
dc.subjectMobilyaen_US
dc.subjectKullanıcı Deneyimien_US
dc.subjectSecond Handen_US
dc.subjectRecyclingen_US
dc.subjectConsumptionen_US
dc.subjectFurnitureen_US
dc.subjectUser Experienceen_US
dc.titleİç Mimari Öğelerin Dönüştürülüp Yeniden Kullanıma Sokulmasının Satıcı-Kullanıcı Deneyimleri Bağlamında İncelenmesien_US
dc.title.alternativeExamining the Transformation and Reuse of Interior Architectural Elements in the Context of the Seller-User Experienceen_US
dc.typemasterThesisen_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, İç Mimarlık Ana Bilim Dalıen_US
dc.relation.publicationcategoryTezen_US
dc.contributor.institutionauthorYiğit, Hatice Elif


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster