• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Eğitim Yönetiminde Karar Alma Sürecinde Öğretmen Katılımlarının Okul Kültürüne Etkisi. Ümraniye Örneği

Thumbnail

Göster/Aç

Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi (524.6Kb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2022

Yazar

Özer, Hüseyin

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ÖZER, Hüseyin, Eğitim Yönetiminde Karar Alma Sürecinde Öğretmen Katılımlarının Okul Kültürüne Etkisi. Ümraniye Örneği,Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Eğitim Bilimleri Anabilim Dalı Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Programı, Yayımlanmamış Eğitim Yönetimi Tezsiz Yüksek Lisans Dönem Projesi, İstanbul 2022.

Özet

Bu çalışmanın amacı eğitim kurumlarında yönetimsel veya öğretimsel süreçlerde alınan kararlara öğretmenlerin de dahil edilmesi ve aktif sorumluluk almasının okul kültürüne etkisini araştırmak üzere yapılmıştır. Araştırmaya 43 öğretmen katılmış ve Kişisel ve Mesleki Bilgilerin yer aldığı Anketi ve Birlikte Karar Verme ve Okul Kültürü Ölçeğini doldurarak veri toplanmıştır. Çalışma Nicel Araştırma Yöntemlerinden İlişkisel Tarama Deseni ile yapılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 20.0 İstatistik paket programı ile analize tabi tutulmuştur. Öğretmenlerin mevcut görev yaptıkları okullarda yönetimde sorumluluk aldıklarını ve kararlara katıldıklarını beyan etmişler ve önermelere verdikleri puanların ortalamalarının yüksek derecede olduğu görülmüştür. Bununla birlikte Girişkenlik, Güven ve İşbirliği Kültürleri alt boyutlarının olduğu veri toplama aracının sonuçları da yüksek derecede bulunmuştur. Öğretmenlerin okul içinde kararlara aktif katılarak proaktif katılım sağlandıklarında okul kültürüne de yüksek derecede etki ettikleri soncuna varılmıştır.
 
Theaim of this study wastoin vestigat etheeffect of including teachers in thedecisionstaken in admin istrativeorin structional processes in education alin stitution sand taking activer espon sibility on schoolculture. 43 teachers participated in there searchand data werecollected by filling outthe Questionn airewith Personaland Professional Information andthe Scale of Collabo rative Decision Makingand School Culture. Thestudy wascon ducted withthe Relational Screening Design, one of the Quantitative Research Methods. Theobtained data wereanaly zedwith SPSS 20.0 Statistic spackage program. The teachers declared that they takere sponsibility in the admin istration and participate in thedecisions in the school swhere they work, and it wasseent hatt heaverage of the scores they gave tothe propo sitions washigh. Inaddition, theresults of the data collection toolwith Assertiveness, Trustand Collaboration Culturessub-dimensi ons wereal sofoundto be high. It has been concluded tha tteachers have a highimpact on school culture when they actively participate in decision swithin the school and ensureproactive participation.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4524

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.