dc.contributor.author | Ekim, Zeynep Emel | |
dc.date.accessioned | 2023-07-27T07:10:22Z | |
dc.date.available | 2023-07-27T07:10:22Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | EKİM, Zeynep Emel. "Heybeliada Ruhban Okulu’nun Mimarisi ve Süsleme Özelliklerine Dair Tespitler." Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi, 18.36 (2023):307-326. | en_US |
dc.identifier.uri | https://timad.com.tr/index.php/timad/article/view/241 | |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4607 | |
dc.description.abstract | Osmanlı İmparatorluğu’nda batılılaşma ve azınlık haklarının iyileştirilmesi
hareketlerinin yoğunlaştığı 19 ve 20. yüzyıllarda, İmparatorluk sınırları içinde çok
sayıda Rum ve diğer azınlıklara ait okul binaları inşa edilmiştir. Ruhban Okulu
diğerlerinden farklı olarak tarihi bir geçmişe sahiptir. Bizans döneminden itibaren
Manastırın yerine kurulan Ruhban Okulu bir ibadet yeri olmasının yanında
saraydan ve ricalden kişilerin sürgüne gönderildiği bir yer olarak da karşımıza
çıkmaktadır. Rum okullarının mimari programlarında; derslikler, atölyeler,
laboratuvar, çok amaçlı salon, yemekhane, mutfak, spor salonu, kütüphane,
öğretmen odası ya da odaları ve yatakhane gibi mekânlar bulunmaktadır. Bir
Rum Okulu olarak Heybeliada Ruhban Okulu, yapı kompleksinin içerisinde yer
almaktadır. Diğer bir ifadeyle okul yapısı ve ek binaları geniş bir arazide inşa
edilmiştir. Okul yapısının yanı sıra, şapel, mutfak, çamaşırhane binası, ahırlar,
avlu ve bahçe bulunmaktadır. 19.yy İstanbul kent mimarlığına büyük katkısı olan
Ruhban Okulu mimarisi ve süslemesi ile Heybeliada’nın en göze çarpan eserleri
arasındadır. Bu çalışmada Heybeliada Ruhban Okulu’nun mimari ve süsleme
özelliklerine ilişkin bazı tespitler aktarılmıştır. | en_US |
dc.description.abstract | In the 19th and 20th centuries, while the westernization and improvement of
minority rights movements in the Ottoman Empire intensified, many Greek and
some other minority school buildings were constructed within the borders of the
Empire. The Seminary, unlike the others, has a historical background. The
Seminary School, which was established on the site of the Monastery since the
Byzantine period, is not only a place of worship, but also a place where people
from the palace and dignitaries were sent into exile.In the architectural programs
of Greek schools; there are classrooms, workshops, laboratory, multi-purpose
hall, dining hall, kitchen, gym, library, teacher's room or rooms and dormitories
available. As a Greek school, Heybeliada Seminary is located in a building
complex.In other words, the school structure and its annexes have been
constructed on a large area. Besides the school building, there is a chapel, kitchen,
laundry building, stables, courtyard and garden. The Seminary School, which
made a great contribution to the 19th century of Istanbul city architecture, is
among the most outstanding works of Heybeliada with its architecture and
decoration. In this study, some determinations regarding to the architectural and
ornamental features of Heybeliada Seminary are presented. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Türk İslam Medeniyeti İlmi Araştırmalar Enstitüsü | en_US |
dc.relation.isversionof | 10.5281/zenodo.7731414 | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Heybelida | en_US |
dc.subject | Ruhban Okulu | en_US |
dc.subject | 19. yy | en_US |
dc.subject | İstanbul | en_US |
dc.subject | Halki | en_US |
dc.subject | Theological School | en_US |
dc.subject | 19th Century | en_US |
dc.title | Heybeliada Ruhban Okulu’nun Mimarisi ve Süsleme Özelliklerine Dair Tespitler | en_US |
dc.title.alternative | Findings Regarding the Architecture and Ornamental Features of Heybeliada Theological School | en_US |
dc.type | article | en_US |
dc.relation.journal | Türk İslâm Medeniyeti Akademik Araştırmalar Dergisi | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Güzel Sanatlar Meslek Yüksekokulu, Mimari Restorasyon Bölümü | en_US |
dc.contributor.authorID | https://orcid.org/0000-0003-1710-8731 | en_US |
dc.identifier.volume | 18 | en_US |
dc.identifier.issue | 36 | en_US |
dc.identifier.startpage | 307 | en_US |
dc.identifier.endpage | 326 | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Makale - Uluslararası Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanı | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ekim, Zeynep Emel | |