Basit öğe kaydını göster

dc.contributor.authorŞimşek, Onur
dc.date.accessioned2023-12-26T08:40:48Z
dc.date.available2023-12-26T08:40:48Z
dc.date.issued2023en_US
dc.identifier.citationŞİMŞEK, Onur. "Analysis of Square Kufic Calligraphy at Some Historical Buildings in Istanbul." FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisi, 22 (2023): 407-433.en_US
dc.identifier.urihttps://dergipark.org.tr/tr/pub/fsmia/issue/81557/1408527
dc.identifier.urihttps://hdl.handle.net/11352/4707
dc.description.abstractThe square kufıc (ma’ qıli) calligraphy, frequently employed as early as the 11th century in the architecture of the Great Seljuks and Anatolian Seljuks periods, gradually yielded its place to other calligraphic styles and penwork embellishments in Ottoman constructions. Conversely, compared to other script forms, an insufficient body of scientific research is dedicated to the accurate comprehension and thorough recognition of ma’qili calligraphic art. This unique calligraphic style, which is not traditionally imparted within conventional calligraphy education and is currently witnessing renewed interest in Islamic architecture and art across various countries, necessitates comprehensive studies to elucidate its nuanced reading and compositional logic. This article undertakes a detailed exploration of some Square Kufıc calligraphy from the era of Mimar Sinan in Istanbul to the period preceding Sinan’s time. In addition to analyzing the content and compositions of the inscriptions, specific errors and interpretations are also addressed.en_US
dc.description.abstractBüyük Selçuklu ve Anadolu Selçuklu eserlerinde sıkça kullanılan ma’kılî sanatı, Osmanlı yapılarında yerini diğer hat türlerine ve kalem işi süslemelere bırakmıştır. Buna mukabil diğer yazı çeşitlerine kıyasla, ma’kılî hat sanatının doğru okunması ve detaylarıyla tanınmasına yönelik bilimsel çalışmalar da yeterli seviyede değildir. Geleneksel hat eğitiminin icazet kültüründe de öğretilmeyen ve günümüzde farklı ülkelerdeki İslam mimarisi ve sanatında yeniden yaygın bir teveccüh gören ma’kılî hat sanatının detaylı okunuşu ve kompozisyon mantığına dair çalışmalara ihtiyaç duyulmaktadır. Bu makalede Türk İslam sanatı ve mimarisinde tarihi 11. yüzyıla kadar geri giden ma’kılî hattın, İstanbul’daki Mimar Sinan devri ve öncesindeki örneklerini detaylıca incelenmektedir. Yazıların içerik ve kompozisyonlarının analizini yanı sıra bazı hatalara ve yorumlara işaret edilmiştir.en_US
dc.language.isoengen_US
dc.publisherFSM Vakıf Üniversitesien_US
dc.relation.isversionof10.16947/fsmia.1408527en_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSquare Kufien_US
dc.subjectCalligraphyen_US
dc.subjectIslamic Art and Architectureen_US
dc.subjectOttoman Architectureen_US
dc.subjectIstanbulen_US
dc.subjectMakılîen_US
dc.subjectHat Sanatıen_US
dc.subjectİslam Sanatı ve Mimarisien_US
dc.subjectOsmanlı Mimarisien_US
dc.subjectİstanbulen_US
dc.titleAnalysis of Square Kufic Calligraphy at Some Historical Buildings in Istanbulen_US
dc.title.alternativeİstanbul’daki Bazı Tarihi Yapıların Ma’kılî Hatları Üzerineen_US
dc.typearticleen_US
dc.relation.journalFSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.departmentFSM Vakıf Üniversitesi, Rektörlük, FSM İlmî Araştırmalar İnsan ve Toplum Bilimleri Dergisien_US
dc.contributor.authorIDhttps://orcid.org/0000-0002-2088-9543en_US
dc.identifier.issue22en_US
dc.identifier.startpage407en_US
dc.identifier.endpage433en_US
dc.relation.publicationcategoryMakale - Ulusal Hakemli Dergi - Kurum Öğretim Elemanıen_US
dc.contributor.institutionauthorŞimşek, Onur


Bu öğenin dosyaları:

Thumbnail

Bu öğe aşağıdaki koleksiyon(lar)da görünmektedir.

Basit öğe kaydını göster