dc.contributor.advisor | Akay, Hasan | |
dc.contributor.author | Ay, Kübra | |
dc.date.accessioned | 2024-03-11T09:24:12Z | |
dc.date.available | 2024-03-11T09:24:12Z | |
dc.date.issued | 2023 | en_US |
dc.identifier.citation | AY, Kübra, İkinci Yeni Şiirinde Sinematografik İmgeler, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türk Dili ve Edebiyatı Anabilim Dalı Türk Dili ve Edebiyatı Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023. | en_US |
dc.identifier.uri | https://hdl.handle.net/11352/4751 | |
dc.description.abstract | Edebiyat ve sinema ilişkisinin birden fazla bilimsel araştırmaya konu olduğu bilinmektedir. İmgenin her iki sanat dalıyla olan bağı göz önüne alınarak, bu çalışmada imge tanımları, kavramları ve sanatlararası ilişkileri üzerinde durulmuştur. Edebiyat metinlerinin sinemaya aktarılması bağlamından şiir ve sinema ilişkisi ele alınmıştır. İkinci Yeni şiirinde şairlerin imge dünyasındaki benzerlikleri sinema izlekleri üzerinden incelenmiştir. İkinci Yeni şiirinde sinematografik imge çalışırken yedinci sanat olarak kabul edilen sinemanın teknik kaynaklarından yararlanılmıştır. Sinema sanatı, şiiri şekillendiren bir anlayış olarak metin incelemelerinde yer almıştır. Metin incelemelerinde sinema ve şiir ilişkisi kurularak göstergebilim/ göstergelerarasılık yönteminden istifade edilmiştir. Çalışmamız bu yönüyle disiplinlerarası bir araştırma olma özelliği göstermektedir. | en_US |
dc.description.abstract | It is known that the relationship between literature and cinema is the subject of more than one scientific research. Considering the connection of image with both branches of art, this study focuses on definitions, concepts and inter-artistic relations of image. The relationship between poetry and cinema is discussed in the context of transferring literary texts to cinema. In İkinci Yeni poem, the similarities of the poets in the world of images were examined through cinema themes. While working on the cinematographic image in İkinci Yeni poem, the technical resources of the cinema, which is accepted as the seventh art, were used. The art of cinema has taken place in text analysis as an understanding that shapes poetry. In the text analysis, cinema and poetry relationship was established and the method of semiotics/intersemiotics was used. In this respect, our study shows the feature of being an interdisciplinary research. | en_US |
dc.language.iso | tur | en_US |
dc.publisher | Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | İkinci Yeni Şiiri | en_US |
dc.subject | Şiir | en_US |
dc.subject | İmge | en_US |
dc.subject | Sinema | en_US |
dc.subject | Sinematografik İmge | en_US |
dc.subject | Göstergelerarasılık | en_US |
dc.subject | İkinci Yeni Poetry | en_US |
dc.subject | Poetry | en_US |
dc.subject | Image | en_US |
dc.subject | Cinema | en_US |
dc.subject | Cinematographic Image | en_US |
dc.subject | Intersemiotic | en_US |
dc.title | İkinci Yeni Şiirinde Sinematografik İmgeler | en_US |
dc.title.alternative | Cinematographic Images in Ikinci Yeni Poetry | en_US |
dc.type | masterThesis | en_US |
dc.contributor.department | FSM Vakıf Üniversitesi, Lisansüstü Eğitim Enstitüsü, Türk Dili Ve Edebiyatı Ana Bilim Dalı | en_US |
dc.relation.publicationcategory | Tez | en_US |
dc.contributor.institutionauthor | Ay, Kübra | |