• Türkçe
    • English
  • Türkçe 
    • Türkçe
    • English
  • Giriş
Öğe Göster 
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
  •   DSpace@FSM Vakıf
  • Enstitüler / Institutes
  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education
  • Öğe Göster
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yer Alan Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi

Thumbnail

Göster/Aç

Yüksek Lisans Tezi (29.81Mb)

Erişim

info:eu-repo/semantics/openAccess

Tarih

2023

Yazar

Arslan, Rüveyda

Üst veri

Tüm öğe kaydını göster

Künye

ARSLAN, Rüveyda, Yabancı Dil Olarak Türkçe Öğretimi Ders Kitaplarında Yer Alan Yaratıcı Yazma Etkinliklerinin İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Türkçe Eğitimi Anabilim Dalı Yabancılara Türkçe Eğitimi Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.

Özet

Günümüzde çeşitli sebeplerle yabancı dil öğrenen bireylerin sayısı her geçen gün artmaktadır. Yaşanan artışla birlikte Yabancılara Türkçe öğretimi alanı da günden güne önem kazanan bir alan haline gelmiştir. Bütün dillerin öğretiminde olduğu gibi Türkçenin yabancı dil olarak öğretiminde de dört temel dil becerisinin geliştirilmesi oldukça önemlidir. Bu beceriler arasında yer alan yazma becerisi ise öğrenilen dilin etkili bir şekilde aktarılmasını sağlamaktadır. Yazma becerisi etkinliklerinin çeşitli yazma yöntemlerine göre hazırlandığı bilinmektedir. Bunlardan biri olan yaratıcı yazma yöntemi, öğrenenlerin hedef dildeki özgür düşüncelerini yansıttığı çalışmalardır. Üst düzey düşünme becerisini de harekete geçiren bu çalışmaların sıklıkla yapılmasının dil öğretiminin tam anlamıyla gerçekleştirilmesi açısından oldukça önemli olacağı düşünülmüştür. Bu öneminden yola çıkarak “Yabancılar için hazırlanmış Türkçe ders kitaplarında yer alan yaratıcı yazma etkinlerinin AOBM’ de yer alan yaratıcı yazma kazanımlarıyla uygunluğu ne düzeydedir?” araştırma sorusundan hareketle Yeni İstanbul, Yeni Hitit, Yedi İklim, Van Yüzüncü Yıl ve Gazi Yabancılar İçin Türkçe setlerinin temel (A1-A2), orta (B1-B2) ve ileri düzey (C1-C2) ders kitaplarındaki yaratıcı yazma etkinliklerinin incelenmesi amaçlanmıştır. Nitel araştırma desenlerinden durum çalışmasına uygun olacak şekilde gerçekleştirilen çalışmada etkinliklere dair veriler doküman analizi yöntemiyle toplanmıştır. Çalışma kapsamında incelenen yaratıcı yazma etkinliklerinin bulundukları konulara uygunluğu, AOBM’ de yer alan ve genel yazılı üretim tablosunda verilen dil düzeylerine uygunluğu, AOBM’ de verilen yaratıcı yazma kazanımlarıyla uygunluğu ve dil düzeylerine göre dağılımları tespit edilmeye çalışılmıştır. Araştırma kapsamında ders kitaplarında yer alan toplam 118 adet yaratıcı yazma etkinliği incelenmiştir. En fazla yaratıcı yazma etkinliğinin Yedi İklim Türkçe setinde; en az yaratıcı yazma etkinliğinin ise Van Yüzüncü Yıl Türkçe setinde olduğu tespit edilmiştir. Konu-içerik uyumunun büyük çoğunlukla sağlandığı, genel yazılı üretim tablosunda yer alan dil düzeylerine uygunluk noktasında tüm etkinliklerin kazanımları karşıladığı belirlenmiştir. Yaratıcı yazma kazanımları ve etkinliklerin uyumu noktasında ise 86 etkinliğin verildiği dil düzeyindeki kazanımları yansıttığı, 32 etkinliğin ise kazanımları yansıtmadığı görülmüştür. İncelenen yaratıcı yazma etkinliklerinin çoğunluğunun AOBM’ de verilen yaratıcı yazma kazanımlarına uygun olacak şekilde hazırlandığı sonucuna ulaşılmıştır.
 
Today, more and more people are learning foreign languages for a variety of reasons. With the increase experienced, teaching Turkish to foreigners has become an increasingly important field. As in teaching all languages, it is very important to develop four basic language skills in teaching Turkish as a foreign language. One of these abilities, writing, allows the efficient transfer of the acquired language. It is known that writing skill activities are prepared according to various writing methods. One of them is the creative writing method, which is the task in which learners express their free thoughts in the target language. In order for language teaching to be fully realized, it was felt that it would be essential to conduct these studies, which also engage higher-order cognitive abilities. Based on this importance, "What is the level of compatibility of the creative writing activities in Turkish textbooks prepared for foreigners with the creative writing achievements in AOBM?" Based on the research topic, it was intended to examine the creative writing exercises in the basic (A1-A2), intermediate (B1-B2) and advanced (C1-C2) textbooks of the Yeni Istanbul, Yeni Hitit, Yedi Klima, Van Yüzüncü Yıl and Gazi Yabancılar İçin Türkçe sets. In the study, which was carried out in accordance with the case study, one of the qualitative research designs, the data on the activities were collected by document analysis method. The research has attempted to determine the suitability of the creative writing activities examined with respect to their subjects, their suitability for the language levels given in the general written production table in AOBM, their suitability with the creative writing achievements given in AOBM, and their distribution according to language levels. A total of 118 creative writing exercises from the workbooks were examined at as part of the research. The study discovered that the most creative writing exercises were found in the Yedi İklim Turkish set, whereas the least creative exercises were found in the VanYüzüncü Yıl Turkish sets. The subject-content harmony has been found to be mostly attained, and all activities meet the gains in language levels in the general written production table. In terms of creative writing achievements and the harmony of activities, it was seen that 86 activities reflect the language-level achievements, while 32 activities do not reflect the achievements. It was determined that most of the creative writing activities examined were constructed in accordance with the AOBM accomplishments.
 

Bağlantı

https://hdl.handle.net/11352/4766

Koleksiyonlar

  • Lisansüstü Eğitim Enstitüsü / Institute of Postgraduate Education [840]



DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 




| Politika | Rehber | İletişim |

DSpace@FSM

by OpenAIRE
Gelişmiş Arama

sherpa/romeo

Göz at

Tüm DSpaceBölümler & KoleksiyonlarTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına GöreBu KoleksiyonTarihe GöreYazara GöreBaşlığa GöreKonuya GöreTüre GöreDile GöreBölüme GöreKategoriye GöreYayıncıya GöreErişim ŞekliKurum Yazarına Göre

Hesabım

GirişKayıt

İstatistikler

Google Analitik İstatistiklerini Görüntüle

DSpace software copyright © 2002-2015  DuraSpace
İletişim | Geri Bildirim
Theme by 
@mire NV
 

 


|| Politika || Rehber || Kütüphane || FSM Vakıf Üniversitesi || OAI-PMH ||

FSM Vakıf Üniversitesi, İstanbul, Türkiye
İçerikte herhangi bir hata görürseniz, lütfen bildiriniz:

Creative Commons License
FSM Vakıf Üniversitesi Institutional Repository is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial-NoDerivs 4.0 Unported License..

DSpace@FSM:


DSpace 6.2

tarafından İdeal DSpace hizmetleri çerçevesinde özelleştirilerek kurulmuştur.