Kullanıcı Arayüz Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi Bağlamında Amazon Web Sitesine Yaklaşımın İncelenmesi
Künye
KILIÇ, Cemal, Kullanıcı Arayüz Tasarımı ve Kullanıcı Deneyimi Bağlamında Amazon Web Sitesine Yaklaşımın İncelenmesi, Fatih Sultan Mehmet Vakıf Üniversitesi Lisansüstü Eğitim Enstitüsü Grafik Tasarım Anasanat Dalı Grafik Tasarım Programı, Yayımlanmamış Yüksek Lisans Tezi, İstanbul 2023.Özet
E-ticaret siteleri internetin majör faktörlerinden biridir. Oluşturulan web
siteleri birçok kullanıcı tarafından ziyaret edilmektedir. İnternetin gelişmesi ve
hızlanması ile web sitelerinin sayısı ve çevrimiçi kullanıcıların ve e-ticaret sitelerine
olan ilgileri gittikçe artmaktadır. Alışveriş geleneksel yöntemlerin aksine elektronik
ortamda alışveriş tercihleri önem kazanmıştır. E-ticaret siteleri, dünyanın her yerinden
erişimi önemli derecede kolaylaştırmıştır. Kullanıcılar, sitelerde gezinirken, alışveriş
yaparken, ürün araştırırken pek çok sorunla karşılaşmaktadır. Kullanıcılar için bu
sorunları en aza indirgemek için e-ticaret sitesinin kullanılabilirliğini artırmak
önemlidir.
Grafik arayüzler, bilgisayarlar ve kullanıcılar arasındaki iletişimi sağlayan en
önemli unsurlardan biridir. Kullanılabilirlik, bir web sitesindeki insan-bilgisayar
etkileşimini en kuvvetli ve etkin bir şekilde tanımlayan kavramdır. Bu araştırmanın
temel amacı, e-ticaret sitelerinde kullanıcı deneyimi, kullanıcı arayüz tasarımı ve eticaret
sitelerinin kullanılabilirlikleri ele alınmıştır. Kullanıcılar özelinde etkili ve
pratik bir arayüze sahip kullanıcı dostu web sitelerinin yararlı olduğu görseller ile
birlikte belirtilmiştir. Elektronik ticaret sitelerinin arayüz tasarımını ve
kullanılabilirliğini iyileştirmek için Amazon.com web sitesi bu bağlamda
incelenmiştir. E-commerce sites are one of the major factors of the internet. The websites
created are visited by many users. With the development and acceleration of the
Internet, the number of websites and online users and their interest in e-commerce sites
are increasing. Unlike traditional shopping methods, shopping preferences in
electronic environment have gained importance. E-commerce sites have significantly
facilitated access from anywhere in the world. Users face many problems while
browsing, shopping and searching for products. To minimize these problems for users,
it is important to improve the usability of the e-commerce site.
Graphical interfaces are one of the most important elements that enable
communication between computers and users. Usability is the concept that defines the
human-computer interaction in a website in the most powerful and effective way. The
main purpose of this research is to examine user experience, user interface design and
usability of e-commerce websites. It is stated with visuals that user-friendly websites
with an effective and practical interface are useful for users. Amazon.com website is
analyzed in this context to improve the interface design and usability of e-commerce
websites.